Search
Close this search box.

פסקי הדין של נשיאת העליון: "אין הרבה עומק, אין הרבה אינטלקט וגם אין הרבה לוגיקה"

אם גם אתם חשבתם שפסקי דין זה משהו שרק שופטים ומשפטנים מומחים יכולים להבין, עקיבא ביגמן מאתר ״מידה״ מציע לכם לקרוא בעצמכם ולא להסתפק רק בשורה התחתונה של הפסיקה

תגיות

שתפו :

שפי פז
צילום: תומר נאומברג, פלאש 90

בפעם החמישית – בג"ץ פוסל חוק של הכנסת בנוגע למדיניות ההגירה של ישראל ושנועד להאבק בשוהים זרים בלתי חוקיים בישראל.  בג"ץ פסל את חוק הפקדון שלפיו, על מעסיק של מסתנן בלתי חוקי להעביר את ההפרשים הסוציאליים לפיקדון בנקאי ואלה יועברו לעובד רק בעת עזיבתו את ישראל. השופטים קבעו כי מנגנון הניכוי פוגע בזכות לקניין באופן בלתי מידתי, ומשכך הוא אינו חוקתי.

 

עקיבא ביגמן מאתר "מידה" מציע הצעה מקורית לצופי הערוץ: "אני מציע לאנשים ללכת לקרוא פסקי דין כי רוב האנשים מתעסקים בתוצאה הסופית ולפי זה גם קובעים אם אנחנו אוהבים או לא את פסקי הדין. אני מציע לאנשים לקרוא בפנים את הנימוקים, להרים את מכסה המנוע. אני מציע לקרוא, זה בד"כ בשפה אנושית פשוטה. בד"כ אין הרבה  עומק, הרבה אינטלקט וגם אין הרבה לוגיקה. וזה מה שעשיתי כשקראתי איך השופטת אסתר חיות מסבירה למה צריך לבטל חוק. אין שם שום דבר מקצועי. יש לה ויכוח עם השופט סולברג אבל היא לא משיבה לו לטענות".

"היא לא מסכימה עם החוק ובעיניה הוא לא מידתי ואין לה נימוק למה זה לא מידתי", אומר ביגמן, "וגם בעניין הזה לממשלה יש דעה מה זה מידתי, וכאן זה כבר עניין של דעות וזה מקום מסוכן. גם אם אפשר להציג בצורה הגיונית מהלך לוגי לפסילת חוקים השאלה מתי בג"ץ משתמש בפצצת האטום החוקתית של ביטול חוק. השופטת לוקחת חקיקה ראשית של הכנסת ומבטלת אותה, באמצע משבר גדול של סרבנות וקרע בעם.

צפו בראיון באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אורח
אורח
11 חודשים לפני

קשקשן, זו הדרך שלך להתפרנס.

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני

אין בעיה. נחזיק לך את הבית עד שתשלם את חשבון החשמל. אם לא תשלם בזמן, ניקח לך חלק מהבית…. מה הבעייה של המחוקק לחוקק חוק חוקתי שלא גונב כסף ששייך למישהו אחר? הצבעתם למושחתים פלישתים ללא השכלה שעושים הרבה נזק.

בשנת 1920 לראשונה הרשו לנשים להרשם לאקדמיה לאומנות בוינה. בישראל, בשנת 2023, פוטרו כל הנשים המנכ"ליות במשרדי הממשלה ומונו 24 גברים עם אפס נשים. מייצוג מופחת של 1/3 ירדנו לייצוג פני הרפורמה עם אפס. אפס.

הקאליציה הג'יהדיסטית ביותר שהייתה לנו. ימין מתאבד, ימין חגורת נפץ, ימין משתמט, ימין בעזרת השם אבל חס וחלילה בלי לימודי חשבון ובלי תעודת בגרות.

Last edited 11 חודשים לפני by המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני

הבעיה בהחזקה ברכוש של אדם כתנאי מקדים. אפשרי, מנגד, בצורה חוקית לחלוטין לדרוש שהמהגר או המעביד יפקיד כסף שיקבל ביציאה. אי אפשר להחזיק משהו ששייך חוקית לאחר. הקקיסטוקרטיה שלנו לא יודעת לקדם חוקים נורמטיביים ואח"כ בוכים שבג"צ לא נותן להם להחזיק אנשים במעצר 3 שנים בלי משפט. (בג"צ פסל ב 2012 וביקש להצמצם ל 12 חודשים).

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום