Search
Close this search box.

פורים: כמה זה עולה לנו?

פורים הוא החג הכי שמח בשנה, אך האם הוא ישמח גם את הכיס שלנו? יצאנו לבדוק

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יוקר המחיה במדינת ישראל מאמיר, ופורים יהיה החג הראשון בו נרגיש אותו בכיסנו. יצאנו לבדוק כמה יעלה לנו לקיים את מצוות הפורים: משלוחי מנות, סעודת פורים, וכמובן – תחפושות לילדים. בסקר קצר שערכנו מצאנו כי הוצאות חג הפורים נעות בין 500 שקלים לזוג עם שני ילדים לא כולל סעודת חג, עד ל3000 שקלים למשפחה עם 7-8 ילדים. את הוצאות החג ניתן כמובן להוזיל; נשים סיפרו כי הן לוקחות תחפושות מגמ"ח שנמצא בקרבתן או שואלות תחפושות ממשפחה קרובה. גם את משלוחי המנות נשים הוזילו באמצעות הכנתם בבית. אך גם עם מאמצים אלה – העלויות נותרו גבוהות.

מוריה המתגוררת באחד מיישובי בנימין מספרת שהוצאות החג שלהם מגיעות ל-1700 שקלים. בחישוב פשוט, הם זוג עם שלושה ילדים, וקנו עבורם תחפושות ואביזרים לתחפושות. בסעודת החג הם מארחים עוד שמונה נפשות והסעודה תהיה חלבית. שני מיישוב במרכז הארץ מספרת כי "הכל ביחד כולל תשלומי משלוחי מנות לצוות, משלוחי מנות, תחפושות, מתנות לאביונים וכו' סביבות 1000 שקלים חדשים"; לשני יש ארבעה ילדים.

למרווה יש שלושה ילדים, הם גרים בעיר בצפון הארץ והיא מספרת על איך הוזילה את הוצאות החג. "אנחנו אוכלים אצל ההורים בסעודת החג. תחפושות – קנינו בעלי אקספרס (בערך 120 ש"ח לשלושתם + 50 ש"ח אביזרי השלמה בסטוק). משלוחי מנות – למבוגרים אנחנו מכינים חומוס עם תוספות, עוד לא קנינו הכל, אבל מעריכה שסביב ה-200 ש"ח ל-10 משלוחים, כלומר 20 ש"ח למשלוח (כולל הקופסאות, קנינו בסטוק של חד פעמי). לילדים קניתי קופסאות יפות מקרטון, 10 קופסאות ב-10 שקלים, וקנינו כמה חטיפים לשים בפנים, סך הכל סביב ה-80 ש"ח, כלומר 8 ש"ח למשלוח". מרווה צוחקת ואומרת שיצאו די בזול.

צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר הסקר הקצר יצאנו לבדוק בסופר כמה באמת יעלה לנו משלוחי המנות וסעודת הפורים. והאם קנייה בסופר הפונה למגזר החרדי–דתי יהיה יותר זול מקנייה בסופר כללי. לצורך ההשוואה מילאנו שני סלים, בעלי אותם מוצרים, למעט הכשרות של הבשרים והעופות, סל אחד נקנה ב"שופרסל אונליין" והסל השני ב"מהדרין אקספרס". את הסל מילאנו במוצרים המתאימים לזוג עם שני ילדים השולחים משלוחי מנות פשוטים, ומארחים עוד שני זוגות עם ארבעה ילדים בערך. כלומר סך כל האורחים בסעודה הם 6 מבוגרים ו-6 ילדים.

הסל הכיל בגזרת משלוחי המנות 4 חטיפים, 3 חבילות שוקולד, 2 חבילות גדולות של וופל וחבילה אחת המכילה וופלים בודדים ארוזים עבור משלוחי המנות לילדים. "אין שמחה אלא בבשר וביין", לכן נקנה עבור הסעודה, קילו וחצי בשר מספר 8, שלוש חבילות עוף (כ3 קילו) וחבילת חזה עוף (כקילו). בגזרת היין והשתייה נקנה 4 בקבוקי יין, שישיית בירה, ובקבוק וודקה המכיל ליטר. בגזרת הירקות נקנה כמות של ירקות בסיסיים כמו גזר, תפוח אדמה, מלפפון, עגבנייה, גמבה, בצל, חציל וכרוב. עבור הסעודה צריך גם כלים חד פעמיים, ולכן הזמנו צלחות, כוסות, כוסות ליקר, מזלגות, סכינים, כפות, מרקיות, צלחות אובליות, צלחות ענקיות להגשה ומפות ניילון.

הסלים אומנם הכילו את אותם מוצרים בדיוק, אך מחירם היה שונה לחלוטין. בסל של "מהדרין אקספרס" שילמנו 657 שקלים חדשים. ואילו בסל של "שופרסל אונליין" שילמנו 740 שקלים חדשים. הפרש של כמעט 80 שקלים על אותו סל בדיוק, מעבר לכשרויות שבסל של החברה החרדית קיבלנו כשרות טובה יותר לבשר ולעוף (מחפוד ועטרה).

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום