חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה הקשר בין המן האגגי להיטלר?

מיהם בני דמותו של המן בדורנו, ומה הרציונל שיוצא מכך לגבי מצוות מחיית עמלק? הרב ראובן פיירמן בהסבר היסטורי תורני מרתק עם גילי כהן

שתפו :

צילום: יוסי זליגר פלאש 90

כשבוחנים את ההיסטוריה רואים שבכל דור היו אנשים שהובילו את הרעיון להשמיד את העם היהודי. הרב ראובן פיירמן מסביר איך זה קורה: "חז"ל אומרים שהמן הוא זה שהביא את המוות לעולם והוא מגיע בצורות שונות בכל הדורות. וזה עונה על השאלה מדוע אנחנו כאלה נקמנים כלפי עמלק? אלא בוודאי שזה לא הסיפור. פה מדובר על כח רוחני שעובר בכל התקופות. היום זה BDS ולפני 80 שנה זה הנאצים. ואם לא מבינים את זה – זה מאוד מוזר".

"הרבה היסטוריונים טוענים שהיטלר היה חולה נפש", ממשיך הרב פיירמן, "למה מטורף? כי הדברים שהוא עשה הם לא רציונליים. הנאצים היו אז 90 מיליון איש והרוסים היו 180 מיליון. לכאורה זה באמת לא נורמלי. איך הייתה לו תקווה לכבוש את רוסיה הענקית? ואת כל זה הם עושים תוך כדי הקצאת המון כוחות להשמדת יהודים. הוא תכנן לכבוש את אפריקה. המטרה המרכזית שלו הייתה להרוג את היהודים וכל שאר ההחלטות נבעו מתוך זה. אנחנו רואים את זה גם אצל האיראנים שנגד כל ההגיון הכלכלי הם משקיעים בגרעין. כמו הנחש בגן עדן, כמו עמלק".

צפו בראיון המרתק באולפן ערוץ TOV

"הרפורמה תחזיר את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום