ערוצי התעמולה בישראל מציגים תמונה לפיה לפחות שליש מהישראלים רוצים לעשות רילוקיישן.
עו"ד רן בר-יושפט, מומחה לדיפלומטיה ציבורית, מטיל ספק באמינות הנתון הזה, אך עם זאת מבהיר כי התדמית של ישראל בעולם אינה בשיאה בימים אלה, מגמה שהחלה עוד בתקופת הממשלה הקודמת.
ההשלכות של המצב הזה הן תודעתיות – יוצרים לישראל מוניטין שלילי, אך היא מחמירה את המצב כשאינה מגיבה למתקפות הפייק ניוז שמשתוללות נגדה ברשתות.
למרות ההפחדות בתקשורת, מבהיר עו"ד בר-יושפט כי לרפורמה המשפטית אין קשר למצב הזה – שהחל עוד הרבה לפניה – אך כן יש לה השפעה על הקירבה בין יהדות ארה"ב לישראל.
לסיום, מציג עו"ד בר-יושפט את עיקרי משנתו בהסברה:
ראשית, יש להבין שההסברה חשובה, וכי כל אחד יכול לתרום את חלקו בעניין, גם אם האנגלית שלו לא מושלמת – להיפך – זה רק מוסיף לאותנטיות. יש לחשוב מה המסר שרוצים להעביר, ולהתאים אותו לאופי השומעים.
כמו כן, סבור עו"ד בר-יושפט שמדובר במשחק סכום אפס. בשורה התחתונה, לסטודנט האמריקאי אין זמן לעשות דוקטורט על ישראל. הוא רוצה להבין מי טוב ומי רע, ולהיות בצד הנכון. "אנחנו כל הזמן מדברים על הדיסק און קי ועל עגבניות השרי", אומר בר-יושפט, אבל הצד השני טוען שאנחנו רוצחים, אונסים ובוזזים. בהסברה, עלינו להציג את הזוועות שהצד השני עושה לנו".
באיזו האשמה תלושה מהמציאות נתקל עו"ד בר-יושפט?
צפו בראיון המלא
אם תרצו
https://bit.ly/Imtirtzo