Search
Close this search box.

בחירתה של אירופה באנרגיה ירוקה מציבה אותה בעמדת חולשה מול רוסיה

ההחלטה שלא להפיק גז ונפט ממקורות טבעיים אצלם גורמת לתלות בפוטין, בזמן שזה האחרון אינו מתרגש מאופנות ירוקות חולפות

תגיות

שתפו :

 

אנרגיה ירוקה הוא מונח המציין הפקת אנרגיה מהשמש או מהרוח ומזרימה טבעית של מים כמו בנהרות. ייצור החשמל באנרגיה ירוקה גובה מחירים רבים. בועז ארד, מנהל מרכז איין ראנד בישראל, שהוא גם פובליציסט שחקר והעמיק בנושא, אומר כי האנרגיה הירוקה אינה בעלת מודל כלכלי. הוא מציג מספר בעיות בשימוש באנרגיה הירוקה. הראשונה היא הזיהום הסביבתי והחוסר בשטחים. השנייה היא העובדה שהפאנלים מזיקים לאדם, גם בעקבות החומרים שלו וגם כי הוא מיוצר במחנות עבודה של בני אדם. הנזק השלישי שהוא מתאר הוא כי בעוד מספר שנים הפאנלים האלה יכסו את כל העולם ולא נוכל למחזר אותם, דבר היוצר נזק סביבתי משמעותי.

הוא מוסיף ואומר "לצערי לא נהנה מהאנרגיה הזאת כיוון שמדובר באנרגיה דלילה, שדורשת שטחים עצומים. היא לא אמינה ולא יציבה. אין חשמל כשאין שמש, אין חשמל כשעובר ענן בשמיים ובעיקר אין חשמל בשיאים שאנחנו צריכים אותם, בשיא הקור, בתקופות החורף והעננות". בעיה נוספת שהוא מציג היא בעיית אגירת החשמל שאין לנו יכולת לאגור את החשמל שנאסף באמצעים הסולאריים ליותר מכמה שעות, בטח שלא לספק מהכמות הזאת למדינה.

ארד מוסיף כי בפלישתה של רוסיה לאוקראינה אנחנו רואים את המשמעות של בחירתה של אירופה שלא להפיק גז ונפט. המרוויח הגדול מהבחירה הזאת הוא פוטין, כרגע אירופה משועבדת לנשיא רוסיה על אף שהיא לא מסכימה עם דרכו המדינית והטרגדיה שהוא עושה באוקראינה. אך האשמים היחידים בסיפור זה הם האירופאים עצמה. גרמניה אסרה על חיפושי גז, אסרה הפקות והכל למען ה"חזון" לניצול השמש.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%9f-%d7%91%d7%99%d7%98-%d7%9e%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%94%d7%98%d7%9b%d7%a0/

הוא מוסיף "רוסיה פולשת לאוקראינה וממשיכה לייצר גז ונפט כאילו לא קרה כלום בעולם המערבי. ביום התשיעי ללחימה הסכום שאירופה שילמה לרוסיה כדי למלא את חשבון הבנק של פוטין היה 660 מיליון יורו ליום, והמחיר עולה. בזמן שכולם משליטים סנקציות". הוא מוסיף לגבי ארצות הברית שממשל ביידן יוצא בהצהרות וסנקציות על רוסיה, אך במקביל מוציא מסמך שבו רשום שהם מחריגים את קניית הגז והנפט מרוסיה.

ארד מעודד ואומר כי "מדינת ישראל כיום חוגגת את העובדה שאפשרה יזמות גז בישראל. אנחנו משלמים היום שביעית מהמחיר של גרמניה, וזה לא מעודכן כי אנחנו נשלם מחיר עשירית מגרמניה. מחיר הגז הוא מחיר החשמל". אך הוא אומר כי גם מדינת ישראל עשתה טעות בכך שמנעה מיזמי הגז לייצא כמויות לדרישות השוק, ברגע שהמדינה אסרה על ייצוא כמויות בצורה חופשית נמנעו השקעות אפשריות. מה שאנחנו רואים כיום. אם היה למדינת ישראל היום צינור גז המשקיעים יכלו ליהנות ממכירת גז לאירופה.

הוא מוסיף על המשמעות של הגז במדינה "המשמעות של אמירתה של שרת האנרגיה שלא יהיה יותר חיפושים אחר מקורות גז, זה אומר שבעוד עשר שנים לא יהיה לנו גז. את זה אנחנו משדרים לשוק. וההפקה העתידית נדחית בעקבות עצירת החיפושים".

לסיום הוא מביא לדוגמה שוב את גרמניה "יצאה הצהרה לפני כמה ימים של שר הכלכלה הגרמני, הוא אומר שאומנם הבטחנו הבטחות פוליטיות אבל בתקופה כזאת צריך להיות פרגמטיים וגרמניה תזמין עוד אספקה של גז מונזל, שהוא מאוד יקר, מכל מיני מקורות. וגם תעצור את הסגירה של תחנות הפחם. כלומר אי פיתוח הגז מוביל לשימוש יותר בפחם שיש לגרמניה בשפע. ודרך אגב יש מרבצי גז עצומים בגרמניה, אנגליה ופולין וכל מה שעל אירופה לעשות זה לשנות מדיניות. גם אנחנו עלינו לשנות מדיניות".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום