חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התערבות משפטית בוטה: צו מניעה נגד החלטת המדינה להחזיר מהגרת לאוקראינה

בהחלטה השנויה במחלוקת ציטטה השופטת שיר של המשוררת הפולניה ויסלבה שימבורסקה

שתפו :

צילום: יוסי אלוני, פלאש 90.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכאל אגמון-גונן הוציאה היום צו ארעי למניעת צעדי אכיפה נגד אזרחית אוקראינית שהגיעה לישראל שלא כדין. את העתירה הגישה אזרחית אוקראינית המתגוררת בקייב. אחרי ימים ארוכים בהם הסתתרה במרתף מפחד ההפצצות הרוסיות, הצליחה לברוח לסלובקיה. בסלובקיה, ישנה המבקשת מספר לילות בסירה בנמל היות ולא הכירה איש.

בעתירה מסופר איך המבקשת הגיעה לישראל. היא הייתה מיודדת עם אזרח ישראלי שמתגורר מספר שנים בארץ, היא פנתה אליו והוא הציע לה את עזרתו. היא הגיעה לישראל, אולם בכניסה לישראל סורבה כניסתה ומדינת ישראל ביקשה לגרש אותה. היא הגישה עתירה נגד רשות האוכלוסין וההגירה על ידי בא כוחה עו"ד אלירן בללי. בהחלטה תקדימית כותבת השופטת אגמון-גונן: "אין לשלוח מכאן להרגע להרגע את אלו שנמלטו מהתופת. את מי שברחו מאימת המלחמה". השופטת, ממשיכה ושואלת: "כיצד ניתן לצפות בשיירות הפליטים, הבורחים מקייב המופגזת קשות, כשרבים מהם נהרגים בדרכם, ולהורות על החזרתה של המבקשת?".

לסיום, השופטת אגמון-גונן מחליטה להוציא צו ארעי למניעת צעדי אכיפה נגד המבקשת, עד שתתקבל החלטה מסודרת בעניינה. השופטת חותמת את החלטתה: "אני סבורה כי לעת הזו יש להמתין ולאפשר למבקשת, ולשכמותה להישאר בישראל. לעת הזאת נדרשת חמלה. חמלה אנושית"

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%a7%d7%93-%d7%94%d7%aa%d7%a7%d7%a4%d7%9c%d7%94-%d7%a9%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%99-%d7%a0%d7%a8%d7%97%d7%91-%d7%91%d7%9e%d7%aa%d7%95%d7%95%d7%94-%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%a1%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%94/

‏החלטה זו אינה ההחלטה השיפוטית היחידה שנתקבלה היום לטובת מהגרים מאוקראינה. הבוקר פרסם אבישי גרינצייג (גלובס) את החלטת בית הדין לעררים לבטל את החלטת משרד הפנים שלא לאשר לאשה אוקראינית להיכנס לישראל. האשה ביקשה לשהות לצד אמה, אשר זו האחרונה שוהה בישראל בניגוד לחוק מזה 5 שנים. בתשאול שנערך לה היא טענה, בניגוד לאמת, שאיננה מכירה איש בישראל. היא ניסתה להסתנן מספר פעמים, האחרונה שבהם בפברואר 2022. בית הדין קבע כי "בדין סורבה כניסתה", אך אישר את כניסתה. מתוך החלטת בית הדין לעררים: "בדין סורבה כניסתה לאור החשד אשר עלה מדו"ח התשאול בדבר רצונה להשתקע בישראל. חשד זה מבוסס הלכה למעשה על ניסיון העוררת להיכנס לישראל אך לפני 3 שבועות תחת שקרים בגבול". עם זאת, כאמור, בית הדין אישר את כניסתה, אם תפקיד ערבות בסך 10,000 שקל.

סיפורים אלו מגיעים על רקע פולמוס ציבורי רחב סביב קבלת מהגרים מהמלחמה באוקראינה. בשבוע שעבר, השרה שקד החליטה על מתווה כניסה מצומצם יחסית של מהגרים לארץ. לאחר ביקורת רחבה מצד גורמים בממשלה, וחוסר התמיכה מצד ראש הממשלה, השרה שקד חזרה בה מהבטחתה והרחיבה בצורה דרמטית את מתווה כניסת המהגרים למדינת ישראל.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום