חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישראל קולטת גויים מאוקראינה

על אף אמירותיה של שרת הפנים איילת שקד על כניסת הפליטים לישראל, המטוסים ממשיכים לנחות

שתפו :

פליטים מאוקראינה
צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

אבישי גרינצייג (גלובס) פרסם כי ישראל קלטה 3,500 פליטים, מתוכם רק 130 זכאי חוק השבות. כלומר, שאר העולים שהגיעו למדינה בימים האחרונים הם אינם יהודים. גם מתוך 130 זכאי חוק השבות כלל לא ברור שכולם יהודים על פי ההלכה. חברת הכנסת איילת שקד התייחסה לעליה ההמונית בוועדה בכנסת ביום א' ואמרה כי יותר מ-90% מהאזרחים האוקראינים שנכנסו לישראל מתחילת המלחמה הם לא יהודים. היא ציינה כי המדינה "צריכה לעשות יותר כדי להביא יהודים וזכאי חוק השבות" לשטחה. שקד הדגישה כי "כל בר דעת מבין שאי אפשר להמשיך עם קצב כניסה כזה", והוסיפה כי בימים הקרובים היא תגבש "מדיניות מאוזנת יותר".

צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90.

שרת הפנים ציינה כי "מדינת ישראל היא ככל הנראה המדינה שקלטה הכי הרבה אוקראינים פר-נפש מאז פרוץ הקרבות מכל המדינות המערביות שאין להן גבול משותף עם אוקראינה". היא התייחסה גם לביקורת שהמדינה סופגת על הקשיים שהיא מציבה לאזרחי אוקראינה בכניסתם לארץ, ואמרה כי צריך לפאר, לשבח ולהלל את כל מה שמדינת ישראל עושה עבור עליית הפליטים למדינה.

הנחיות רשות האוכלוסין אומרות כי כל ישראלי שרוצה לארח קרוב משפחה מאוקראינה שיש חשש שישתקע בארץ, יכול לשלם עבורו ערבות בסך 10,000 שקלים לפחות ולהתחייב שייצא מהמדינה בתוך חודש. שקד אמרה כי עד כה שולמה ערבות עבור 20% מהאוקראינים שנכנסו לארץ.

גורם בכיר המקורב לשרה מסר לערוץ Tov כי המלחמה באוקראינה יצרה מצב בעייתי ולא פשוט, וזאת מכיוון שאזרחי אוקראינה פטורים מוויזה. השרה כבר הכריזה שהיא לא מתכוונת לאפשר המשך הגעה חופשית כמו שהיה עד עכשיו.

איילת שקד תקיים היום (ג') בשעה 18:00 מסיבת עיתונאים בה תציג את המדיניות המחודשת של כניסת אזרחים אוקראינים לישראל.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום