חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קצין מילואים ראשי לשעבר על הסרבנות: האם ניתן להחזיר את הגלגל לאחור?

תא"ל (מיל') דני ון בירן בראיון עם אלעזר שטורם על מערך המילואים: "מילואים הם לא גבעת חלפון", אנשים מסתכנים ומשלמים מחירים גבוהים

שתפו :

צילום: פלאש 90

תא"ל (מיל') דני ון בירן, קצין מילואים ראשי לשעבר בשיחה עם אלעזר שטורם על חשיבותו של מערך המילואים, לא רק במובן הביטחוני אלא גם בהיבט הערכי והחברתי.

בירן מגדיר את משרתי המילואים כ"קבוצת איכות שמחזיקה את ביטחון המדינה על כתפיה".

הוא מוסיף ומסביר מדוע מערך המילואים הוא הרבה מעבר וכי הוא "משמר את הקשר בין העם לצבאו, שומר על הערבות ההדדית ועל תחושת השייכות" ומסכם: "אסור לוותר על הדבר הזה".

לבירן חשוב להגיב למיתוס הישראלי שתופס את שירות המילואים בצבעים של הסרט "גבעת חלפון" המצייר את המילואים כמקום שמעניק חופש ממשימות החיים ועל כך הוא אומר: "החברה צריכה להכיר בסיכונים הכרוכים בשירות מילואים".

מה יהיה עם מערך המילואים שהזדהם בשיח הפוליטי המפלג?

"אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור", אומר בירן, "אך אפשר לרפא חלקים שהתקלקלו. בכל אופן, נושא הסרבנות צריך לרדת מסדר היום".

כמי ששימש כקצין מילואים ראשי, הוא מספר על המאבק שהוביל בכדי לייקר את מערך המילואים ולדאוג לתמורה נאותה עבור המשרתים בו, בין היתר, שהמשכורת החודשית לא תיפגע בעקבות השירות.

לסיום, מדבר בירן על אלו שבוחרים להקדיש את חייהם עבור ערכים גדולים ומתאמצים לעשות מעבר לד' אמות הפרטיות שלהם, כשבראשם משרתי המילואים שמסכנים את חייהם עבור ביטחון המדינה.

צפו בראיון המלא.

 

לתרומה לתקומה23:

http://bit.ly/3QveUPA

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בנצי
בנצי
8 חודשים לפני

אם בגץ נוטל סמכות "שלא כחוק" זו עבריינות! והם עבריינים!!! ודינם חקירה וענישה מחמירה

מיכה
מיכה
8 חודשים לפני

חיילי מילואים שלא מתייצבים, מקומם בכלא. חיילים מתנדבים, זכותם לסרב.
בכל מקרה, אלה וגם אלא יש להימנע מחזרתם לשרות. הם הוכיחו שכאשר משהו לא מוצא חן בעיניהם, הם הולכים הביתה. הם לא אמינים ויעשו זאת שוב.

דניאל
דניאל
8 חודשים לפני

אני מזדהה לחלוטין עם דבריו של תא"ל בירן וזה מחדד עוד יותר את הבעיה עם הממשלה הנוכחית, ז אכן ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי וחוקי אך ברמה המעשית היא נשענת על מפלגות אנטי ציוניות שמסרבות בתוקף לכל סוג של שירות חובה ובאופן ניכר אפילו מסרבות לעבודה והשתתפות בנטל המיסים שדורשת המדינה לכן הם לא לגיטימיים בעיני חלקים גדולים מהציבור, בדיוק באותה מידה שרע"ם ברשות מנסור עבאס מחקה את הלגיטימיות של הממשלה הקודמת.
ישראל צריכה לרענן את חוזה הזכויות והחובות מול אזרחיה, אם תקום ממשלת חירום לאומית אני מקווה שאחד מחוקיה יתנה את קבלת זכות ההצבעה בהשתתפות בשירות חובה צבאי או אזרחי.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום