חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האפשרויות של נתניהו: שלטון של שופטי העליון או סיכון המפעל הציוני

מה צריך לעשות נתניהו אם יבטלו שופטי העליון את חוקי היסוד? מה יגבור על מה, שפיכות דמים או שלטון של שופטי בג"ץ? פרופ׳ אברהם דיסקין מתקשה לתת עצה חד משמעית לראש הממשלה

שתפו :

צילום: פלאש 90

החודשיים הקרובים יתאפיינו במרתון דיונים דרמטיים בבג"ץ, שבהם יכריעו השופטים מלבד בעתירות שלפתחם – האם לפתוח במשבר חוקתי אל מול נבחרי הציבור בכנסת. מלבד הדיון בביטול עילת הסבירות בו צריכים השופטים להכריע, לאחר פגרת בתי המשפט, ידונו השופטים בעתירה שהגישה קבוצת "אזרחים מודאגים" בראשותו של דן חלוץ, המבקשים מבג"ץ להורות לנתניהו להתפטר. לטענתם, לאחר שנתניהו הפר את הסדר ניגוד העניינים שנקבע לו, והתערב בנושא הרפורמה המשפטית, אין מנוס מלהורות לו להתפטר.

פרופ' אמריטוס למדע המדינה באוניברסיטה העברית אברהם דיסקין התבקש על ידי עו״ד זיו מאור לייעץ לראש הממשלה מה לעשות במקרה כזה שבית המשפט מורה על נבצרותו או מבטל חוק יסוד.

"מבחינת החוק ברור מה צריך להיות", אומר פרופ' דיסקין, "אבל צריך לזכור את הצדק, את המישור הרגשי וצריך לזכור את הקיטוב הנורא שיש סיכוי אמיתי שיביא לשפיכות דמים. צריך לקחת את כל הדברים בחשבון".

פרופ׳ דיסקין לא מכריע בשאלה אך מציג את שתי האופציות הגרועות מבחינתו: "מבחינה רגשית, הרפורמה מאוד מתונה. מבחינת הוועדה לבחירת שופטים יש כבר הצעה שמוכנה לחקיקה בקריאה שלישית. צריך להעביר את השינוי בוועדה למינוי שופטים. אבל צריך לזכור את מה שקורה ברחובות, יש מחיר לדברים האלה. השאלה היא האם אתה מוכן לחיות תחת שלטון אוליגרכי חסר מעצורים שגם מנהל בעקיפין ובמישרין אנרכיה ברחובות או שאתה לא מוכן לדבר הזה ואז אתה מסכן את המפעל הציוני. הברירה היא לא קלה.  מה שראש הממשלה אומר זה שבינתיים לא מעבירים אבל מה יקרה בסוף היום? אני באמת לא יודע".

מהי מטרת השמאל במאבק הנוכחי?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
8 חודשים לפני

כבר שנים רבות אני נלחם במערכת ההסתה של הנרטיבים הערביים ותומכיהם. כולל מפגש מרגש ושיתוף פעולה קצר עם היוצר של הסרטון פאליווד שחושף את התעשייה. השנה, הנאו-ימנים שברו את המדינה וגם אותי. בכיינות-התנין המשיחית האטומה שלכם כבר לא מעניינת. ללא עומק מחשבתי. הורסים את מה שלקח שנים רבות לבנות, מחזירים את זכויות הנשים 100 שנים אחורה וצועקים "שמאל" על כל שטות בזמן שאתם זורקים כסף לטפח ילודת עוני מתפרצת ובערות. פלישתים שגורמים נזק בלתי הפיך.

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
8 חודשים לפני

נאו-ימני זה לא ימין. אתם כמו נרטיב פלסטיני. שבריר אמת, המון שכנוע עצמי והתאבדות קולקטיבית. ימין לא מפטר את כל הנשים. ימין לא מרים על נס השתמטות ובערות. נאו-ימני. פלישתי.

Subs
Subs
8 חודשים לפני

רק שזו דווקא האופציה של שלטון שופטי בג״ץ שמסכן את הציונות. האופציה השנייה לא בטוח שתשבשיל לכדי משהו רציני משתי סיבות – הראשונה, היא שאין פה במדינה מיליציות חמושות כמו במדינות כושלות (לבנון, סוריה, תימן, לוב ועוד). השנייה, היא שהימין לא ישתף פעולה עם הניסיון לגרור את המדינה להתאבדות לאומית – או אם נקרא לילד בשמו, גם אם השמאל יצא וירצח אזרחים שחושבים אחרת מהם, הימין לא ישיב להם באותו המטבע. וכמובן, חשוב לזכור את הזעזוע העמוק של הימין והגינויים מקיר לקיר בתוך המחנה הלאומי נגד האיומים הללו. למעשה, הסכנה לציונות מגיעה כך או אחרת מהשמאל – או שופטי בג״ץ השמאלנים או מטורללי המהומות שמאיימים על חיי אדם.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום