חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ׳ אביעד הכהן: הרכב הועדה למינוי שופטים לא מתקבל על הדעת – חלק א׳

נשיא המרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט", פרופ' אביעד הכהן, בפרק הראשון של סדרת הראיונות "הרפורמה להדיוטות" שמסבירה במילים פשוטות את הרפורמה המשפטית והפעם: שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים

שתפו :

משפט
צילום: יונתן זינדל פלאש90

אחד הנושאים שמטרידים יותר מכל את מתנגדי הרפורמה המשפטית הוא השינוי המוצע באופן בחירת השופטים בוועדה למינוי שופטים שתקבל אופי פוליטי יותר משום הגברת כוחם של נבחרי הציבור.

נשיא המרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט", פרופ' אביעד הכהן, בראיון לאורנה ישר מזכיר ש"בשנים הראשונות של המדינה כשנבחרו שופטים עדיין לא הייתה ועדה לבחירת שופטים, הממשלה מינתה את כל השופטים על פי הצעה של שר המשפטים. הכל היה פוליטי ואף אחד לא יערער על כך שהשופטים האלו היו מהטובים ביותר שכיהנו בבית המשפט העליון".

השינוי יביא לאיזון בין הכוחות שבוחרים את השופטים: "שלושת השופטים תמיד מצביעים כאיש אחד. שני עוה"ד מלשכת עוה"ד תמיד מצביעים איתם ויחד עם חבר הכנסת מהאופוזיציה כך שהישיבה נפתחת עם רוב של 6 מול 3. זה דבר שלא מתקבל על הדעת כשמדברים על איזון. זה עומעם בעזרת תיקון של גדעון סער שצריך רוב של 7 לפחות וזה יצר איזון, אבל שלילי. זה מחייב פשרות כיון שהשופטים לא יוכלו להכריע לבד".

צפו בראיון המלא בערוץ TOV

הרב שמואל אליהו ואורי זכי פעיל מר"צ מזמינים אתכם למפגש במוצ"ש 18/2 ב"ראש יהודי"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף סיטנר
יוסף סיטנר
1 שנה לפני

אי אפשר ששופט לא יהיה מוטה מהדעות הפוליטיות שלו ואנטרסים לא יתכן שעורך דין יהיה מעורב בבחירה ולמחרת יופיע במשפט שהשופט שהמליץ עליו שופט בו ולא יתכן ששופטים יהיו ממליצים על שופטים אחרים מבני משפחתם או קרובים להם או שותפים להם בדרך כל שהיא הכללים האלה הופרו פעם אחר פעם מאז שעלה על תפקידו השופט ברק טהגרוע מכל לא יתכן שפקיד בכיר ככל שיהיה לא יתן דין על טעויות זה קיים בכל המערכות מלמעלה ועד למטה הכל מעוות על מה בדיוק הדבורים יש יותר מידי פרופסורים ומומחים ויודעי דבר ופחות מידי מעשים ואם שופט צריך לכתוב מעל דף פסק דין כנראה שמחפש תירוצים להצדיק את החלטתו ….

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום