חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלטלנה – פרק 6: מיהו הסוכן הכפול?

ההיסטוריון ד״ר אורי מילשטיין מספר על הסודות של אלטלנה: הרוכש של האוניה היה סוכן כפול של ההגנה, אנשי האצ"ל רצו לנקום ולהרוג את בן גוריון ואנשי השמאל בארץ רצו לחסל את בגין

שתפו :

סיפורה של אוניית הנשק "אלטלנה" שהובאה לארץ על ידי אנשי ארגון האצ"ל בחו"ל טלטלה את החברה הישראלית של מדינת ישראל הצעירה במשך שנים ארוכות. עד לימים אלו אפשר לשמוע את הדי הוויכוח ההיסטורי בין חוקרי הפרשה. אחד מהם הוא ההיסטוריון ד"ר אורי מילשטיין ששופך אור על הפרשה במספר זוויות מעניינות: "הגרסה הרשמית הייתה שיש אפשרות שהנשק ייפול בידי אנשי אצ"ל והם ישתמשו בו כדי להשתלט על המדינה ועל הדמוקרטיה וכדי לגרש את הערבים מא"י. הגרסה הזו כמו כל גרסה במלחמות ישראל ומלחמת העצמאות בפרט, היא גרסה מעוותת של תעמולה של צד אחד בלבד".

אחד הפרטים המפתיעים שחושף ד״ר מילשטיין במהלך השיחה הוא שאברהם סתבסקי, שנחשד שנים קודם שהוא זה שרצח את ארלוזורוב ולימים היה איש אצ"ל שרכש את האונייה שהביאה את הנשק לישראל, היה בעצם סוכן כפול של שירות הידיעות של ״ההגנה״ בתוך ארגון האצ"ל: "הסוד העיקרי של פרשת אלטלנה הוא שמי שרכש את האוניה ומי שהיה הבעלים הרשמיים שלה היה אברהם סתבסקי, זה אותו אחד שנאשם ברצח ארלוזורוב. אני הגעתי לזאב שרף, שהיה המזכיר של הממשלה הזמנית בזמן הקמת המדינה ואח"כ שר אוצר. בהגנה הוא היה בש"י באגף נגד היהודים והוא אמר שאברהם סתבסקי היה סוכן של ההגנה בתוך אצ"ל. כלומר סוכן של מפא"י קנה את אלטלנה".

מילשטיין גם חושף שבארגון האצ"ל היו גם קולות שקראו לנקום בבן גוריון: "אחרי כל הסיפור היה דיון בין ראשי אצ"ל וחלקם אמרו שהם מוכנים לחסל את בן גוריון ואנשי הממשלה ולפי מה שהם אמרו לא הייתה להם בעיה לעשות את זה ואז בגין אמר שלא תהיה מלחמת אחים".

מדוע רצו במפא"י לרצוח את בגין?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל ט
גיל ט
7 חודשים לפני

צריך לבטל אל חמולת השופטים בישראל. הם מגינים על רוצחת קניבלית בגלל שהיא סייענית שב"כ. docdroid . net / smv1kdn
תמחקו את הרווחים לראות את הראיות,
במשפט דרייפוס שהם עושים.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום