Search
Close this search box.

תורה תורה חגרי שק – הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי זצ"ל נפטר לבית עולמו

ברוך דיין האמת; הגאון רבי חיים קנייבסקי, מגדולי הדור שהקדיש את כל חייו ללימוד תורה, נפטר בגיל 94

תגיות

שתפו :

אבל כבד ירד על עם ישראל בהיוודע פטירתו של הגאון הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, המכונה בפי רבים "שר התורה" בשל בקיאותו הנפלאה בכל חלקי התורה.

היום, יום שישי פורים דמוקפין, התדרדר מצבו של הרב במהירות ולאחר קריסת מערכות השיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 94 שנים.

הרב חיים קנייבסקי היה בנו של הגאון הסטייפלר, רבי יעקב ישראל קנייבסקי זצ"ל, בעל הקהילות יעקב. הוא אף זכה ללמוד תורה אצל הגאון המפורסם החזון אי"ש זצ"ל. למרות שהתרחק מעיסוק בסוגיות ציבוריות, וכל חייו הוקדשו ללימוד תורה בשקידה עצומה, היה הרב ממנהיגי הציבור הליטאי. הרב קנייבסקי היה ידוע כצדיק מיוחד ורבים מכל חוגי החברה הישראלית שיחרו לפתחו לקבלת ברכה ועצה.

בכל שנה בערב פסח היה הרב עושה 'סיום' על כל התלמוד הבבלי, הירושלמי ושו"ע. השנה בצר לנו, לאחר שנים רבות, הסיום כבר לא יתרחש. הרב כתב עשרות ספרים בכל מקצועות התורה וספריו נודעו בבקיאות עצומה בספרות חז"ל והראשונים. הוא גם כתב על נושאים מיוחדים שפחות מקובל לכתוב עליהם, כמו מסכתות קטנות (מסכים גרים, מסכת עבדים ועוד) ועוד.

הרב קנייבסקי הביע עניין מיוחד במצוות השמיטה ובמסכת שביעית במשנה ובתלמוד הירושלמי ובכל מפרשיה (הוא אף כתב לה פירוש בעצמו כחלק מפירושו הגדול לתלמוד הירושלמי), והוא עודד רבים ללמוד את הנושא בעומק וברוחב. זכה הרב להיפטר לבית עולמו בשנה השביעית בה התקיימה המצווה החביבה עליו כל כך.

בביתו של הרב הודיעו כי הלווייתו תתקיים ביום ראשון.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום