Search
Close this search box.

עו"ד יורם שפטל: "הרוב המכריע של הציבור לא רוצה להתנתק מהיהדות"

על רקע פטירת הרב קנייבסקי - יורם שפטל מדבר על העוצמות הגדולות של הציבור החרדי שהלוויה מראה ועל ערך לימוד התורה של כל יהודי

תגיות

שתפו :

 

בתחילה, מסביר עו"ד יורם שפטל מסביר מה הקשר שלו, יהודי לא חרדי לרב הגאון חיים קנייבסקי זצ"ל: "כאשר התפרסמה ההודעה על מותו אתה ממש הרגשת באותו רגע את העוצמות האדירות של תגובת הציבור החרדי. העוצמות הללו מגלמות את העוצמות של חיים על פי תורה ומצוות זה גם ההגדרה האמפירית המובהקת של היהדות. החיים על פי תורה ומצוות ורק הם בלבד, אפשרו את שרידותו של עם ישראל בגלות. אין תופעה בהיסטוריה של עם שגלה מארצו ושמר על הצביון המובהק שלו, החד משמעי שלו, מחוץ לארצו".

על העוצמות הגדולות של הציבור החרדי  הוא אומר: " קשה לי להסביר, אבל ההתלכדות, הכח וה'ביחד' והכל כי מדובר במי שהתורה הייתה כל עולמו. שהחיים על פי תורה ומצוות היו כל עולמו. אני הרגשתי כח אדיר שהוא הכח שבזכותו אנחנו קיימים היום חרף ההיסטוריה הנוראה".

שפטל מסביר את היחס שלו לתורה ולמצוות למרות שהוא אדם אתאיסט לטענתו. "אני אתאיסט גמור מצד אחד, ומצד שני אני יהודי גמור. על פי תפיסת עולמי יהודי שרואה את עצמו כיהודי גמור לא יכול לנתק את עצמו מאורח החיים היהודי שהתקדש בעם ישראל למעלה מאלפיים שנים. לכן אני אומר שלימוד תורה זה חלק מהותי מהחיים של כל יהודי. בית הכנסת הוא תחליף עד שיבנה בית המקדש, יהודי לא יכול להדיר את עצמו מכל מה שבית כנסת מסמל. אני לא מכניס לא נבלות ולא טרפות לפי. אני לא מערב בשר וחלב".

שפטל גם חושב שכל מי שיושב בבית וצופה בשעות אלה במסע הלוויה, מצליח לראות את הכח האדיר שמסע הלוויה הזה מגלם "הרוב המכריע של הציבור היהודי לא רוצה להתנתק מהיהדות מכבד את אלה שחיים על פי תורה ומצוות" הוא טוען.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום