Search
Close this search box.

"במלחמת יום הכיפורים לא ניצחו הגנרלים, ניצחו המפקדים והחיילים הזוטרים"

כך אומר האלוף במיל' יצחק בריק על ספרו החדש המתאר את מלחמות ישראל שלחם בהם וההבנות שנולדו בתוכו בעקבותיהן

תגיות

שתפו :

 

האלוף (במיל') יצחק בריק מדבר על הספר החדש שהוציא הנקרא "בריק – לוחם ללא פשרות". הוא אומר כי הספר מדבר על מה שהוביל אותו כל חייו: האמונה בצדקת הדרך, אהבת המולדת, ערך השרות למדינה וההבנה שאין לנו מדינה אחרת. וכמובן, הנתינה מעצמך לפרט לחברה ולמדינה ולא רק הקבלה ממנו. "בספר הזה אני מתאר את המאבקים שלי לאורך כל השנים בלחימה, בשגרה ובאזרחות למדינה טובה יותר".

הוא אומר כי המלחמה הקשה ביותר שחווה הייתה מלחמת יום הכיפורים, ומוסיף כי הספר הזה משמש כסגירת מעגל אחרי עשרות שנים עם משפחות שאיבדו את יקיריהן או חיילים הלומי קרב שלחמו לצידו. האלוף בריק אומר שהחידוש בספר הוא שכאשר אנשים קוראים על המפגשים האלה הם מקבלים השראה מלוח הלחימה ואיך ניתן לנצח איתה מלחמה. "רוח לחימה זה אמונה בצדקת הדרך, בהבנה שאם אתה לא תעשה את זה לא יהיו אנשים שיעשו את זה במקומך. רוח הלחימה זה לסכן את החיים וללכת עד הסוף".

הוא אומר כי מדינה שיש לה רוח מלחמה יכולה לנצח את המעצמות הכי חזקות עם הטכנולוגיות הכי משוכללות. "חירוף הנפש ואומץ הלב ניצח את המלחמה. הודות לחבורה הנפלאה הזאת אנחנו נמצאים במדינה".

בריק מביא סיפור מרגש ויש שיגידו מזעזע על חזרתו מהלחימה לקיבוץ גרעון בו נולד וגדל. "אני עולה במעלה הגבעה, כולם חושבים שנהרגתי, נרשמתי כנעדר. וכשאני עולה במעלה הגבעה ברגל לעבר החדר אוכל אחרי ימים רבים שלא הייתי בקיבוץ כולם חושבים שאין בריק. עומד אדם בגיל של הוריי, 25 שנה מבוגר ממני ומסתכל בגבעה למטה מי האיש שהולך מולו. אני שחור מפיח אחרי לחימה קשה. וכשאני מגיעה עשרה מטרים ממנו הוא צועק לי "מי אתה?". אני אומר לו "יענקל, שמי בריק". הוא אומר לי, "בריק לא חי, מי אתה?".  אני ניגש אליו תופס לו את הכתפיים ואומר לו "אני בריק, אני חי".

הוא אומר שאותו אדם קופץ ומתחיל לרוץ אל חדר האוכל בצעקות "הוא חי, הוא חי". עשרות אנשים ירדו מהחדר אוכל לכיוונו, הניפו אותו באוויר וצעקו "הוא חי, הוא חי". אמא שלו שעבדה באותה עת במטבח יצאה גם היא, ובכתה כמו שלא בכתה מעולם. באותו רגע שהוא התחבק עם אימו ירדה עליו ההבנה כי יש לנו עם נפלא, ובשעת אסון כל העם נרתם והולך יחדף וגם אם היום אנחנו מרגישים שיש חוסר ביחד, ויש התנגחויות, צריך לזכור את מה שהולך איתו מהקרב. ההבנה כי חבריו, גם אלא שלא לחמו איתו, נתנו לו את תחושת היחד, "זה מה שבונה את היכולת ללכת קדימה לא רק בשבילך אלא גם בשביל האנשים מאחוריך".

לרכישת הספר של בריק, לחצו כאן! 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יפה יוסף
יפה יוסף
2 שנים לפני

ככל שאני לומדת להכיר את בריק, האלוף בכל מובן, אני מתרגשת לגלות מחדש עוד פן ועוד פן באישיותו. הדברים נחשפים לפני, אגב עוד ראיון ועוד כתבה.

אין לי ספק שרבים יתעוררו ויתייצבו לצדו, כדי לקדם ולשפר בצבא הגנה לישראל את מה שדורש תיקון באופן מערכתי.

אציין כי האלוף בריק הכין, לאחר שסיים עשר שנות שרות פורמאלי כנציב קבילות החיילים, דו״ח בן כ 250 עמודים בהם ריכז את השגותיו, המלצותיו ומסקנותיו.

עבודת נמלים שאין בה מילה מיותרת (זאת הנחה שלי, המבוססת על מידת האחריות הפנומנלית שלו). עבודה המבוססת על תחקירים באשר להתנהלות מפקדים בכירים וחיילים זוטרים וכן בחינת מצב תחזוקת הנשק במחנות צה״ל לאורך ולרוחב הארץ.

לא תאמינו!!!

הדוח הזה עובר מיד ליד ואף יד לא מאמצת את הדוח ולא מתייחסת עליו כאוצר בלום.

דעו לכם שאין מי שמכיר את הצבא, מלפני ולפנים, טוב יותר מאלוף יצחק בריק.

אני מקווה שהציבור, לאחר קריאת הספר, ייאלץ את מקבלי ההחלטות לשנות את גישתם – ויפה שעה אחת קודם!!!

אורי(ory) גנני
אורי(ory) גנני
2 שנים לפני
הגב ל  יפה יוסף

יצחק בריק היקר! מזל טוב לרגל הוצאת הספר פרי עטך , ניסיונך וחייך. שהוקדשו ומוקדשים גם היום לביטחון המדינה ושגשוגה. עדין לא קראתי אותו אבל מתוך הכרותי איתך אני כבר קורא לכל אזרח שטובת המדינה יקרה לו , לקרא את הספר ולהכיר כך מקרוב אדם מדהים , שאם היו לנו רבים כמוהו המדינה שלנו הייתה נראית ומתנהלת אחרת מאשר עד היום. יישר כוח!

יפה יוסף
יפה יוסף
2 שנים לפני

דבריך, אורי, כמו נאמרו מפי…. תודה רבה 🙏🏼❤️

יהודה ביק
יהודה ביק
2 שנים לפני
הגב ל  יפה יוסף

בריק היה מ"פ בגדוד שלי ,גדוד 113.גיבור ישראל אמיתי.נביא בשער העיר.

יפה יוסף
יפה יוסף
2 שנים לפני

הדירוג שלי: 5 כוכבים – ולא כפי שהטכנולוגיה ניסתה להכתיב בשמי…

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום