חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"ראש יהודי" הגישה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים נגד חדשות ערוץ 12

עמותת "ראש יהודי" שהוצגה בכתבה בערוץ 12 באופן שקרי ומגמתי כאשר ראשיה ה"חשוכים" מבוזים הגישה היום (חמישי) כתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לחדשות הערוץ

שתפו :

אתמול (רביעי) שודרה במהדורת החדשות של ערוץ 12 כתבה בה הוצגו עמותות שונות כמי שפועלות במערכת החינוך הממלכתי וכי "יש להזהר מפניהן".

בין העמותות הוזכרה גם עמותת "ראש יהודי" שפועלת לקירוב לבבות.

בכתבה הוצגה "ראש יהודי" כמי שלכאורה פועלת בתמימות אבל בעצם פועלת לבניית בית המקדש השלישי.

התכניות אושרו על ידי משרד החינוך ורובן נכנסו לתכנית הלימודים תחת השרה שאשא ביטון אך בכתבה נטען שהן אינן הולמות את הערכים של החינוך הממלכתי.

 

הנה כתב ההתראה ששיגרה עמותת "ראש יהודי" לחדשות ערוץ 12:

לכבוד:​​​​​​​​

ערוץ 12 וחברת חדשות ערוץ 12                                                                       

            א.נ

    הנדון: התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים כנגד דברים שנאמרו אמש במהדורה המרכזית בחדשות ערוץ 12

בשם מרשיי מר ישראל זעירא ועמותת "ראש יהודי" הריני פונה אליכם בעניין שבנדון כדלקמן:

1. אמש, ביום ו' אלול תשפ"ג, 23 לאוגוסט 2023 פורסמה במהדורה המרכזית בחדשות ערוץ 12 כתבה בה כונו מרשי ועמותת "ראש יהודי" שבראשה הוא עומד כ"חשוכים" וזאת תוך שהוצגו בכתבה באופן עקום ובהקשר המנסה לשים אותם למרמס וללעג וזאת בניגוד לאמת.
2. מרשיי יטענו כי הכתבה מגמתית ושקרית שכל מטרתה להכפיש את שמם הטוב ולצורך כך "כל האמצעים כשרים".
3. מתוך להיטותם של עורך הכתבה וכל העוסקים בה להציג את מרשיי באור שלילי הם לא טרחו לבקש תגובתם בטרם העלאת הכתבה ובכך עברו על כללי אתיקה בסיסיים.
4. ההתבטאויות בכתבה מהוות לשון הרע כמשמעותו בחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה- 1965 (להלן:"חוק איסור לשון הרע") המהווה עוולה אזרחית ופלילית גם יחד.
5. לכתב אין את הגנת "אמת דיברתי" וטענות רבות בכתבה נכתבו מהגיגי ליבו ודעותיו האישיות תוך נסיון "להוסיף עניין" לכתבה בלתי מבוססת, והכל תוך ניצול הכלי החשוב שנקרא "עיתונות" שהפך בכתבה לכלי המשרת נסיון השפעה בלתי הוגנת על דעת הציבור התמים. טענות הכתבה לא נבדקו כיאות ולדאבון הלב שמות ללעג את ערכי העיתונות והאתיקה העיתונאית.
6. כתבתכם אשר עסקה בתכנית "גפן" חטאה לאמת וניסתה להציג באופן שגוי ולכאורי נסיונות השפעה בלתי מודעת על ילדי החינוך הממלכתי החילוני וזאת בעוד שמרשיי מעולם לא פעלו במסגרת החינוך הממלכתי חילוני אלא פעלו במסגרת ובהזמנת החינוך הממלכתי דתי וברשות משרד החינוך.
7. לסיום נציין כי מרשיי גאים בעובדה שהם חלק מאיחוי החברה הישראלית אשר רבים ממנה מכל קצותיה מוצאים מזור, אוזן קשבת וחיבור פשוט לערכי היהדות הבסיסיים. כמו-כן, מרשיי גם גאים בעובדה שהינם חלק מבניית בית המקדש אשר יבנה אך ורק באהבת חינם – תכלית פעולותיהם ומטרתם.
8. מרשי מר זעירא מדגיש כי הוא מאמין בתקשורת חופשית מלחצים ואיומים ובזכות היסודית לחופש הביטוי. אין למרשי כל התנגדות לביקורת על דרכו ו/או דעותיו חריפה שככל שתהיה, ובלבד שהאופן בה הן מוצגות לא יחטאו לאמת במכוון ולא פחות ולא יותר במהדורת חדשות מרכזית המגדירה עצמה כ"אתר חברת החדשות של ישראל"!

עם כל הכבוד, מי שמציגה עצמה כאתר החדשות של ישראל, צריכה לייצג ולשרת בהגינות את כלל האוכלוסיה בישראל – הכתבה לצערנו העידה בדיוק את ההיפך!

9. עוד נציין כי מטרידה העובדה שחברת חדשות כה גדולה ומרכזית לא מתעלה על עצמה ונשארת אובייקטיבית ובמקום זאת פשוט מביאה לשולחנה תעמולה שממש לא ניתן לקרוא לה עיתונות והכל בצורה מגמתית וחד צדדית המשרתת את מאן דהוא המנסה כנראה לעצב דעת הציבור באמצעות צביעת מרשיי בצבעים ובאופן המשקף דעות חד צדדיות שרחוקות מלשקף את דעת הציבור הרחב.
10. אשר על כן, מרשיי דורשים כדלקמן:
1. התנצלות מיידית ופומבית על הדברים שנכתבו בכתבה.
2. כתבת תיקון המבארת את העובדות הרלוונטיות תוך מתן הזכות הבסיסית לתגובה מצד מרשי והעלאת תגובתו ללא צנזורה פסולה.
11. טיפול בלתי הולם במחדל יאלץ את מרשיי לפעול משפטית כנגד כל העוסקים בכתבה באמצעים המשפטיים העומדים לרשותם.
12. נוכח החשיפה הגדולה במהדורה המרכזית בערוץ, מבוקש כי תיקון וביאור הכתבה וקבלת תגובת מרשיי תעשה כבר במהדורה המרכזית הערב.
13. אין במכתב זה בכדי למצות את כל טענות מרשיי.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל
גיל
8 חודשים לפני
מילי וינשטיין
מילי וינשטיין
8 חודשים לפני

אני רק שאלה איפה יבנה המקדש השלישי פיזית
בהינתן שמסביבינו מליונים רבים של מוסלמים.

ימאי.
ימאי.
8 חודשים לפני

איפה שצריך.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום