חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אני רוצה את בג"צ חלש!"

פרופ' יובל אלבשן, סופר, עורך דין קהילתי ופרופסור למשפטים סבור שאקטיביזם שיפוטי הוא דבר חשוב ומאידך לא כל הערה על בית המשפט משמעותה "השתלחות שלוחת רסן"

שתפו :

שיר טורם ואוליביה פיטוסי פלאש 90

סביב המאבק היוקד על המעמד הראוי, בין בית המשפט העליון לבין הכנסת והממשלה, אומר פרופ' אלבשן: "האקטיביזם הוא בעיניי נכון. אני רוצה שהם יתקעו כל הזמן אצבע שתעצבן את המחוקק בעין שלו כדי שהוא יהיה חלש", ובאותה נשימה ממשיך פרופ' אלבשן, "המחוקק יעשה את אותו הדבר לבית המשפט העליון שגם הוא יהיה חלש".

אלבשן מבקר את אהרון ברק על האופן בו הוא השתמש באקטיביזם השיפוטי: "לצערי הרב, האקטיביזם השיפוטי של ברק הלך לזכויות אזרחיות ופחות לזכויות חברתיות, הם לא דאגו למי שהם היו אמורים לדאוג".

פרופ' אלבשן חסיד גדול של איזון בין הרשויות ומצפה למאבק עיקש ומתמיד ביניהן. מאבק שייצור איזון אמיתי, לשיטתו, בדמוקרטיה הישראלית.

dvir
Author: dvir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חנן
חנן
7 חודשים לפני

פרופ' אלבשן תפסיק לרקוד על שתי חתונות, אתה פשוט מסית את שני הצדדים אחד כנגד השני. לדעתי 90% ממך זה נטיה לשמאל האנרכיסטי שממנו אתה פוחד וברור ששופטי הבג"צ הם תומכי השמאל הקיצוני הרקוב ואתה מתחנף אליהם. אני חושב שאתה צבוע ולא דובר אמת, לא אחת אתה מזכיר לי את היצור העלוב גנץ הנבל.

נמרוד
נמרוד
7 חודשים לפני

פרופ' אלבשן עדיף שתשתוק הרי ברור לך שהמערכת המשפטית רקובה מן היסוד, אין עליה פיקוח והיא לא נבחרה ע"י הציבור. בית המשפט והבג"צ צריכים לשפוט עפ"י חוקי הכנסת ולא לחוקק חוקים או לגנוב חוקים באמצעות תקדימים.
שופטי הבג"צ במקום לעשות את עבודתם החשובה מבקשים מגופים ציבוריים או מעמותות לפנות אליהם בעתירות שהן לא מעיניינם, בעינייהם הכל שפיט. השופטים ברובם היהירים, "צדיקים", מלאכי שמיים, חצופים, מתנהלים במגמה שתעקוף את החלטות הכנסת הם לא רוצים שישראל תהיה מדינת היהודים הם מעוניינים לגרום לכך שליהודים לא יהיה רוב במדינה ולבטל את חוק השבות. נכון להיום שופטים עבריינים לא נענשים אלא חוגגים על חשבון הציבור ומעיזים להטיף לציבור, לרוה"מ ולח"כים. ראש הממשלה פועל בניגוד עיניינים, שטויות. אסתר חחיות פעלה ופועלת בניגוד עיניינים הליצנית ממארה פועלת הגסות, בחוצפה. פוליטית ובניגוד עיניינים. בושה ובוז למערכת המשפט הרקובה ולמדינת ישראל שכך היא נראית ונשמעת.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום