חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העיתונאי נחמיה שטרסלר נגד "שרלטני הגז": "אני לא אוהב את הממשלה אבל אני אוהב את ישראל"

הפרשן הכלכלי של עיתון "הארץ" וערוץ 12, נחמיה שטרסלר, תוקף את המתנגדים להסכמי הגז וחושף את המניע האמיתי להתנגדות שלהם

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

השבוע כתב הפרשן הכלכלי של עיתון "הארץ" וערוץ 12, נחמיה שטרסלר, טור בעיתון "הארץ" תחת הכותרת "כת שרלטני הגז חזרה להטריל". הטור נפתח בהצהרה הבאה: "השבוע, לאחר הפסקה קצרה, חזרה כת שרלטני הגז להטריל את עם ישראל בהפחדה חדשה: הגז הולך ואוזל ובעוד כמה שנים נישאר בלעדיו. ברגע שזה יקרה מחיר החשמל יזנק, זיהום האוויר יעלה והביטחון האנרגטי ייעלם. כל המהומה הזאת קמה משום שמאגר לווייתן ומאגר תמר הודיעו שהם רוצים לעשות משהו נורא: להגדיל את היצוא".

בראיון לאלעזר שטורם מסביר מיהי אותה "כת שרלטני הגז": "זו קבוצה רחבה ומעורה של אנשים שחושבים שגז זה דבר רע ואיך הם מונעים את השימוש בו, איך משאירים אותו עמוק באדמה וגורמים לכך שישראל תהיה ענייה יותר".

"הם התחילו במאבק שלהם לפני 13 שנה ב-2010", מזכיר שטרסלר, "כשהתגלה מאגר לויתן ואז הם אמרו שלא יהיה כדאי לפתח אותו, לא יהיה למי לייצא אותו, נשאיר את הגז עמוק באדמה כי אין מה לעשות איתו ואם כבר מוציאים אז צריך להלאים אותו. מאחורי זה מסתתרת מחשבה לא טובה איך גורמים לישראל להיות פחות טובה ומכאן תצמח הפיכה שתשנה סדרי בראשית".

לטענתו של שטרסלר חלק גדול מהמחאה נגד פיתוח הגז נובע מהתנגדות פוליטית: "שטייניץ דחף בכל הכוח ונתניהו שנתן לו גב הקבוצות האחרות לא אהבו את שניהם ולכן הרוב זה משחק פוליטי. גם אני לא אוהב את הממשלה הנוכחית אבל אני אוהב את ישראל. כשיש לך בגן הקטן שלך זהב בתוך האדמה מה תגיד? אני לא אקח אותו? זה טירוף".

אילו שקרים נוספים הפיצו מתנגדי הגז ומהי האמת? מהו כוחם של היזמים וכיצד הוצאת הגז השפיעה על מצבנו המדיני מול העולם?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום