חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זלנסקי, אחינו נרצחי באבי יאר זועקים אליך מן האדמה

האמת ההיסטורית לעומת נאומו של זלנסקי

שתפו :

פעם רציתי להיות מורה להיסטוריה. אולי זו ההזדמנות לחזור לרעיון הזה, כשמכל עבר ניבטת אלי בורות מביכה. אנשים עושים סלט גדול וחוזרים על "עובדות" שגויות, ואחרי העובדות השגויות מגיע תור ההשוואות השגויות. אז הנה שיעור היסטוריה קצר:

 

מה זה חסיד אומות העולם?

טעות שחוזרים עליה הרבה: באוקראינה היו הכי הרבה חסידי אומות העולם.

אז ככה: לא. באתר יד ושם כתובים כל המספרים, ואוקראינה היא מקום רביעי אחרי פולין, הולנד, וצרפת. ואחרי כל זה, מה משמעות המושג חסיד אומות העולם? אדם פרטי, הנמצא בחברה שבה הרוב שותק או מלשין או משתף פעולה עם הנאצים בהשמדה, קם ועושה מעשה הפוך, מסכן את חייו ומציל יהודי. המושג עצמו מעיד על החברה שהיא גרועה, שהעם שבו החסיד חי הוא אנטישמי ורצחני. ולכן דנמרק שהתגייסה כולה להצלת יהודים לא נחשבת בספירה זו, כי שם, לעזור ליהודי להימלט מהגרמנים היה הנורמה ולא משהו יוצא דופן. וכמותם העם האלבני שסייע ליהודים להיטמע ולהיעלם באוכלוסייה הכללית מאימת הנאצים. חסיד אומות העולם הוא בדיוק כמו ערבי שהציל יהודי מלינץ' בטייבה בימי הפרעות שהיו כאן. הסיטואציה בה צריך להציל יהודי מהמון זועם ושונא מעידה על חברה חולה, והצדיק הבודד לא הופך את סדום למקום טוב.

אותם חסידי אומות העולם אוקראינים סיכנו את חייהם, כי השכן האוקראיני שלהם אם רק יגלה שהם מצילים יהודי, עלול להרוג גם אותם. אם כן, המושג עצמו רק מספר לנו על מציאות נוראית ואיומה, שבה אירופה כולה מהווה כר שנאה שבכל מקום בו, יהודים בסכנה ואין להם לאן להימלט. אחרי כל זה לנפנף במעט הצדיקים שהיו בסדום כאילו הם העם האוקראיני, זה ממש הכחשת שואת יהודי אוקראינה שקרתה בעיקר באמצעות אוקראינים ורק מיעוטה על ידי הכובש הגרמני. הצורה היחידה בה העם האוקראיני צריך להתייחס לשואה היא התנצלות ובקשת סליחה. ואם לא רוצים – אז לפחות לסתום את הפה ולא להזכיר את הפצע הזה שעדיין פתוח בבאבי יאר.

https://tovnews.co.il/%d7%a8%d7%91%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%91%d7%9c%d7%91%d7%9c%d7%aa%d7%9d/

השוואות מופרכות

הדרישה לקבל אלפי פליטים לא יהודים לישראל אף היא משתמשת בשואה – היי תראו אנחנו היינו פליטים והעולם סגר את שעריו בוא לא נהיה העולם בוא נהיה מוסריים. אז ככה, היהודים בשואה לא היו עם שיש לו מדינה לחזור אליה אחרי המלחמה, כלומר הפליטות הייתה קבועה ולא זמנית עד אחרי המלחמה, מה שגרם ליותר מדינות לסגור שעריהן בפני הגירה שנשארת. בנוסף, היהודים נרדפו והוסגרו לנאצים על ידי תושבים מקומיים בכל רחבי אירופה, והיו שנואים ולא רצויים גם במדינות הנייטרליות שלא חילקו אשרות. בנוסף, מולדתנו שלנו, ארץ ישראל, נשלטה על ידי האימפריאליזם הבריטי שסגר את שערי הארץ שלנו בפנינו, כלומר אפילו הארץ היחידה והקטנה שלנו לא התאפשרה לנו. 

לעומת זאת, אוקראינה כיום מקבלת תמיכה מוראלית מכל העולם המערבי, הפליטים האוקראינים מתקבלים בברכה עם המון סיוע בכל המדינות השכנות, ואירופה ממילא זקוקה למהגרים צעירים ככוח עבודה ומעדיפה אוקראינים על פני מהגרים שונים תרבותית. ולכן, אין אף חסם בפני פליטי אוקראינה, והם ממש לא במצב האומלל שבו היו אבותינו לא מזמן, הן פליטי השואה שהוחזרו באכזריות למשרפות  והן יהודי מדינות ערב שגורשו בן יום בהתקף שנאה של מדינות ערב עקב הקמת מדינת ישראל, ללא מקום לחזור אליו. אז כן, אל תשוו. פשוט אל. אפשר לדבר על כמה המלחמה נוראית וכמה אוקראינה סובלת, בלי להזכיר את השואה. תארו לכם. 

עוד השוואה מופרכת: אנשים מצפים מישראל להעניק לאוקראינה נשק ומערכות הגנה, וכן, שוב שואה – כמו שאנחנו באנו בטענות לארה"ב ואנגליה מדוע לא הפציצו את המסילות לאושוויץ או את הקרמטוריום. תגידו, השתגעתם? ראיתם איזה גודל אנחנו במפה? ממתי אנחנו מעצמה עולמית כמו אנגליה של אז וארצות הברית? ממתי אנחנו האחראים לשלום עולמי ועזרה לכל מדינה בצרה כשאנחנו בעצמינו מאוימים מאיראן וסוריה וידיו הארוכות של פוטין?

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%9c%d7%90-%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%98%d7%aa-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%94%d7%92%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%a6%d7%99/

בנוסף, הציפייה שלנו להפצצת אושוויץ לא הייתה דרישה מופרכת, כי לא ציפינו מאף עם לשלוח חיילים ולמות עבורנו או לסכן את ביטחון מדינתם. הם היו שם גם כך וכבר נלחמו בנאצים. עוד כמה הפצצות ממטוס לא היו מזיקות להם, אבל היו סופר משמעותיות ומצילות עבור אלפי היהודים שנטבחו כל יום בתאי הגזים. 

עם תחילת הכיבוש הרוסי באוקראינה קמו המוני חוכמולוגים הלועגים לישראלי המצוי המגנה את פוטין אך תומך ב"כיבוש" בשטחים. חוסר ההבחנה, הזורק את כל החיילים והטנקים לתוך אותו סל, הוא מהמופעים הכי מדהימים של טיפשות וחוסר יכולת אבחנה בסיסי. רואים חייל? הנה גם לפוטין יש חיילים! בעצם גם להיטלר היו חיילים. מכאן שצבא =היטלר. באמא שלכם?

הערבוב האידיוטי הזה הוא פועל יוצא של תקופת ההיפים, שהתייאשו בצדק ממלחמה חסרת טעם בוייטנאם, אך החילו את הפציפיזם שלהם על כל מלחמה באשר היא בסיסמה פשטנית, "מלחמה זה רע ושלום זה טוב". הו, כמה קל לומר זאת כשנמצאים במדינת יבשת ענקית הגובלת באוקיאנוסים ללא שכנים מאיימים. באווירה הזו, צמחה דמות השמאלן הפריבילג שלא נאלץ להילחם על חייו, קם בבוקר ומגנה חיילים באשר הם על אף שהם נאלצים להגן על ביתם ומשפחתם מאויב אמיתי. 

בנוסף, השטחיות הזו הרואה רק את הנשק ולא מקשיבה לרטוריקה מפספסת את כל התמונה של מטרת המלחמה. יש פער ענק בין עם הנלחם על עצמאותו (אנחנו), לעם השואף להשמיד את שכניו (פלסטינים). בין גזענים השואפים להשמיד עמים (היטלר), לבין אימפריאליסטים השואפים לכבוש ולהכפיף עם מסוים תחת שלטונם (פוטין). בין התחמשות גרעינית לצורך השמדת מדינה (איראן), לבין התחמשות גרעינית למטרת מאזן אימה מול אויבים הרוצים להשמידך (אנחנו). כן, כולם חיילים בצבע זית עם נשקים וטנקים, אבל כולם גם אוכלים ארוחת בוקר ומצלמים סרטונים בטיקטוק. לא כל צד שווה בין שני אנשים נותן השוואה אמיתית. ולכן, חמאס על אף חולשתו היחסית מול ישראל, הוא הצד האלים שיש להילחם בו, בשל הרטוריקה והכוונות שלו להשמדת ישראל שאינה מסתפקת בטריטוריה ואוטונומיה. תמונות הילדים ההרוגים שהופקרו לצרכי תדמית לא ישנו את העובדות הללו ולא הופכים את עזה לצד הצודק. בעולם של תעמולה שטחית, חשוב להפעיל את השכל ולבדוק בכל סוגיה, מי התחיל, מה הוא רוצה, למה הוא נלחם. ולא תגובות  של אויש פליטים אוי אנשים לוקחים מזוודות באירופה זה מזכיר את השואה. כמובן שבסכסוך הזה פוטין הוא הצד האלים, ואוקראינה היא הצד הצודק, אבל אין צורך בהכחשת שואה כדי לתמוך בהם. לא כל מלחמה היא שואה, וכיבוש טריטוריאלי המאיים על עצמאות מדינה אינו השמדת עם מכוונת. 

להזכירכם עובדה היסטורית פשוטה, ישראל כבשה את יהודה שומרון ועזה בתגובה לאיומי השמדה של צבאות ענק סביבה, שאכן יכלו להשמיד אותנו לו היינו מחכים. בנוסף, אותם חלקי ארץ ממילא היו שלנו גם קודם לכן, מתוקף ההיסטוריה, התנ"ך ותמיכת חבר הלאומים שראה את ארץ ישראל כשייכת ליהודים, בצדק. הערבים הנמצאים כאן עקב כיבושים אימפריאליים קודמים, איימו להשמידנו הן ב49 והן ב67, וכל מה שהשגנו היה במלחמות שהם יזמו, לא אנחנו. הכיבוש הלא חוקי היחיד שהיה כאן הוא של ירדן ששלטה במקום 19 שנים, והערבים שכרגע נמצאים שם אינם מדינה, לא היו מדינה וגם לא רוצים להקים מדינה משל עצמם אלא רק שטח שממנו יוכלו לחסל אותנו. בכל מקרה, המצב המורכב שלנו שאכן יש בו חיילים וטנקים אינו דומה בשום צורה למדינת ענק הכובשת שכנה קטנה שלא מאיימת עליה.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a8%d7%a5-%d7%91%d7%92%d7%95%d7%93%d7%9c-%d7%a9%d7%9c-%d7%92%d7%a8%d7%92%d7%99%d7%a8-%d7%90%d7%a4%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%91%d7%aa-%d7%9c%d7%93%d7%a2%d7%aa-%d7%9c%d7%a9%d7%9e/

היהודי אשם בכל

ומי הצטרף לגינוי שלנו כל השנים על כך שאנחנו מתגוננים? אה, מרוב שהתרגלנו לא שמנו לב, גם אוקראינה גינתה אותנו, בכל הזדמנות שהיתה באו"ם. כן, גם היהודי זלנסקי לא פספס הזדמנות לגנות אותנו על כך שאנחנו מגינים על עצמינו מפני התוקפנות העזתית. זה כל כך רגיל לגנות יהודים, בדיוק כמו שהיה רגיל להסגיר אותנו לנאצים בעבר. האנטישמיות המודרנית מופנה כלפי מדינת ישראל, וגם הדרישה המופרכת שאנחנו נהיה המצילים של מדינה גדולה וחזקה מאיתנו, נובעת מתפיסת היהודי כאשם ואחראי לכל צרה שיש בעולם. או ליתר דיוק, בעולם הלבן, האירופאי, זה ששחט אותנו כל השנים וראה בנו אשם תמידי בכל הצרות הפוקדות אותו. 

בכלל, בנאומו של זלנסקי בלטה בהיעדרה הכרת הטוב כלפי ישראל. לא שאנחנו צריכים טובות, אבל בכל זאת, אנחנו כבר עוזרים לאוקראינה במגוון מישורים, לדוגמא:

-ראש ממשלת ישראל התערב לתווך בין הצדדים, רצה לעזור, לא קיבל תודה.  ישראל בונה בית חולים שדה בגבול אוקראינה לפצועי המלחמה והפליטים, רוצה לעזור, לא קיבלה תודה. 

– ישראל קיבלה מעל 10,000 פליטים בלי שום הגיון שפוי- מעל כל מדינה אחרת שאין לה גבול עם אוקראינה, והודיעה כי בוודאי לא תגרש כרגע 25 אלף מהגרי עבודה לא חוקיים. כלומר, ישראל לצערנו מסכנת את העתיד הדמוגרפי שלה כמדינת היהודים, עבור עם שטבח בנו בכל הזדמנות. ולא קיבלנו תודה.

מה כן קיבלנו? כמו כל יהודי, אנחנו אשמים. מצפים מאיתנו ליותר. גזענות של אובר ציפיות. וכן, גם יהודים יכולים להיות אנטישמיים, זלנסקי מדגים את זה מצוין. 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שלומית
שלומית
2 שנים לפני

דידי כתבת מעולה. כל מילה בסלע. אשרייך

המאיר
המאיר
2 שנים לפני

ממש מסכים עם דברי דידי שור. ב 1941 אנשי סטפן בנדרה – הלאומן האוקראיני שבשנת 2010הכריזו עליו כגיבור לאומי אוקראיני -חיסלו בארבעה ימים 4000 מיהודי לבוב. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%98%D7%A4%D7%9F_%D7%91%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%94

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום