חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ויכוח סוער באולפן: זילות השואה או טרמינולוגיה לגיטימית?

עו"ד זיו מאור בדיון מעניין עם ד"ר רות קבסה-אברמזון שבוחן האם נכון להזכיר את השואה בהקשרים יומיומיים ופוליטיים או שמדובר בזילותה?

שתפו :

Photo by Avshalom Sassoni/Flash90

בשבועות האחרונים נשמעות התבטאויות חוזרות ונשנות, בעיקר מצד אנשי שמאל, ש"מזהים תהליכים" ומצביעים על אנשי ימין כעל נאצים ופאשיסטים.

האם יש בכך זילות השואה?

ד"ר רות קבסה-אברמזון, מומחית לניהול וממשל, מתנגדת לאמירות הללו ומבהירה שהשפה משקפת את התרבות וקובעת רף מוסרי. כשסגן הרמטכ"ל לשעבר "מזהה תהליכים" הוא אינו מאותת על סכנה אלא בורא מציאות של מהי החברה הישראלית. לא רק שדבריו אינם נכונים עובדתית, אלא גם עקרונית והם מרדדים את המוסר.

עו"ד זיו מאור, מנחה בערוץ TOV, חושף דעה לא פופולרית וטוען כי שימוש בעולם המושגים של השואה והנאציזם כחלק מהדיון הפוליטי הוא מותר ואף נחוץ כדי לשמר את זכר השואה עבור הדורות הבאים – שכבר לא יכירו ניצולי שואה, ועלולים שלא לתפוס את גודל הזוועות שהתרחשו, "אחרת, השואה עלולה להתפס כאגדת עם".

ד"ר קבסה-אברמזון אינה מסכימה: "ברגע שאנחנו מחדירים את הרוע הנאצי לבנאליות החיים שלנו זו סכנה מוסרית משמעותית משום שזה שובר את ההבחנה בין טוב לרע". כמו כן, היא מבקשת להבחין בין זיכרון השואה לבין זילותה כפי שעשתה, לטענתה, שקמה ברסלר שבדבריה ביזתה את הנספים ואותנו – מחנה הימין. "ברגע שהיא לקחה דימוי לא נכון והחילה אותו על המציאות בצורה שגויה – היא גורמת להשטחת המחשבה, מה שמוביל בסופו של דבר לרוע".

צפו בדיון המלא

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום