חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השוואה לנאציזם ואיומים בהפעלת כוח: עדויות נוספות להשתקה החמורה באקדמיה

פרופ' יוני דובי מאונ' בן-גוריון מעיד מקרוב כי הפרוגרס מפורר את האקדמיה וכי הפוליטיזציה הופכת את חייהם של חברי סגל מהימין לבלתי אפשריים

שתפו :

פלאש90

אנחנו שומעים יותר ויותר על כך שהשיח הפרוגרסיבי הולך ונוגס בחופש האקדמי. פרופ' יוני דובי מהמחלקה לכימיה באונ' בן גוריון, מבהיר שהמצב בישראל הרבה פחות גרוע מהמצב בארה"ב, שם חברי סגל נזהרים מאוד בלשונם עד כדי מצבים מגוחכים בברירת הסמנטיקה.

אמנם בישראל לא נתקל פרופ' דובי בחשש משמעותי לבטא מילים, אך כן נתקל בחשש גורף באקדמיה מביטוי דעות שאינן תומכות במאבק נגד הממשלה ויש לכך סיבה: "אלו שחושבים אחרת מושתקים באגרסיביות וראיתי זאת במו עיני". ההשתקה כוללת קריאות להתפטרות, השוואה לנאציזם ואף איומים בהפעלת כוח נגד מפרי השביתה.

מרצים בלי קביעות שתומכים ברפורמה המשפטית הולכים על ביצים באופן שמעכיר את האווירה באופן קיצוני. "זהו המפתח לחיסול החשיבה החופשית", אומר פרופ' דובי ומבהיר כי הקביעות האקדמית היא כלי חשוב מאוד לעומק מחקרי. מלבד הקביעות ישנם מנגנונים נוספים שבאמצעותם ניתן להשפיע על חברי הסגל – דרך ועדות קידום, ועדות פרסים וקרנות מחקר.

לסיום מזהיר פרופ' דובי כי "האוניברסיטאות הופכות לסניף קיקיוני של מפלגות שמאל וזה אסון לאקדמיה ולחופש הדיון, הפוליטיזציה פוגעת במחקר בצורה קשה".

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסי
יוסי
8 חודשים לפני

עוד לפני קום המדינה הזהירו את בן גוריון שהאקדמיה נגד מדינה יהודית. בן גוריון הקל ראש בתופעה ואנו אוכלים את פירותיה הבאושים מאז ועד היום. רק לחשוב שהשמאל, שחווה שואה והכחדה, לא רוצה מדינה יהודית, רוצה מדינת כול אזרחיה. הזויים וטיפשים

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום