פרופ' למדעי המחשב, עמיהוד אמיר, מאוניברסיטת בר אילן מסביר כיצד נמצאים השורשים הפרוגרסיביים ביסוד המחאה. לדבריו "אין דרך להבין את מה שקורה ברחובות בלי להכיר את הדת הפרוגרסיבית" שהוא נפגש איתה בעולם האקדמי.
פרופ' אמיר מציג מספר דוגמאות לסתירות פנימיות אצל המוחים וטוען כי זוהי בדיוק המשמעות של הפרוגרסיה, ליצור כאוס רעיוני ולא עמדה סדורה ועקבית: "צריך להסתכל מה מניע את המחאה. יש כאן סדרה של דברים לא הגיוניים. מצד אחד, האנשים אומרים שרק הדמוקרטיה לנגד עיניהם אבל לא מקבלים את התוצאות של הבחירות הדמוקרטיות. הם טוענים שחופש הדיבור הוא חשוב מאוד אבל לא נותנים לח"כ רוטמן לדבר בכנס. בין הרופאים הייתה מחלוקת לגבי טיפול במחבל שפצוע קשה ויש נפגע מהפיגוע שנפצע קל יותר. חלקם טענו שלא משנה שהוא מחבל ושבועת הרופאים מחייבת אותם לטפל בו, והנה היום הם לא מטפלים באנשים שהם לא מחבלים ושבועת הרופאים נשכחה".
"זו לא צביעות, זה יסוד אידאולוגי", קובע פרופ' עמיהוד, "אני לא יכול להסביר את התופעה על כל המפגינים או המארגנים כי יש שם שיתוף אג'נדה. היום, בעולם המערבי הפרוגרסיה ממש שולטת אבל הדת הפרוגרסיבית לא מעריכה עקביות כחלק מהמערכת".
מה קורה כשמציבים את הדת היהודית מול הדת הפרוגרסיבית?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV
ליאור ג'יפים וחוויה אתגרית