חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בועז העצני: "האויב המסוכן ביותר שלנו – הרשות הפלסטינית"

איש ההתיישבות והפובליציסט, בועז העצני, מותח ביקורת על נתניהו שהחליט להעביר רכבים ממוגנים לרש"פ, תוך מתן לגיטימציה למי שקוראים להשמיד אותנו

שתפו :

צילום: פלאש 90

לאחר הסערה שעורר נתניהו כשהתפרסם דבר העברת הציוד לרש"פ, הוא מיהר להצדיק את הפעולה והסביר שלא העביר נשק אלא רק רכבים ממוגנים.

איש ההתיישבות והפובליציסט, בועז העצני, יוצא נגד המדיניות הישראלית שמעודדת תמיכה ברשות הפלסטינית במקום להעמיד אותה במקום. "הם הפרו את ההסכם באופן שיטתי, אין כמעט סעיף אחד שהם מקיימים ומדינת ישראל אף פעם לא האשימה אותם בהפרת ההסכם".

"הצבא לא עובד בצורה שפויה משום שהוא רוצה לשמר את השקט", מסביר העצני את השיקול הפרקטי של העברת הציוד הצבאי.

הוא מתייחס להשלכות של הפעולה ואומר ש"הדבר הזה משמר ישות פלסטינית שיש לה דרישה מדינית למדינה פלסטינית ויש לה לגיטימציה בין לאומית שאנחנו נתנו לה. זה הדבר הכי מסוכן שיכול להיות".

בהמשך השיחה מדבר העצני על הטעויות שעשתה הממשלה לאורך הדרך ומציע לה להתמקד דווקא בהורדת ההשפעה של הנשיא על המינויים בהרכבים השונים. לדבריו, השינוי הזה יתקל בהתנגדות פחות עזה מאשר עילת הסבירות.

צפו בשיחה המלאה.

לקבלת תזכורת לפרקי הסדרה – אלטלנה: https://bit.ly/AltalenaTov

 

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
7 חודשים לפני

רק שנתניהו לא היה זה שהחליט להעביר את הרכבים לרש״פ. זו הייתה החלטה של בני גנץ כשר ביטחון בממשלה הקודמת, ובכל מקרה את הרכבים העבירה ארה״ב. אם כל הכבוד לנתניהו, אני לא כל כל בטוח שהוא יכול היה לבוא לאמריקאים, בטח לא במצב היחסים שלהם כלפינו כיום, ולהגיד שהעסקה מבוטלת. שהרי את האמריקאים לא מעניינת העובדה שהתחלפה ממשלה, מעניין אותם שכל ממשלה תכבד החלטות של הממשלה שקדמה לה (כשמדובר השינוי משמעותי בין ממשלות).
לגבי הגישה כלפי הרשות, בסופו של דבר, כמו שנאמר, הדברים תלויים בגישה של צה״ל, שבתורו ניתן הערכות מצב והמלצות לדרג המדיני. מאחר שיש בארץ נטייה לדרג המדיני להקשיב לדרג הצבאי הבכיר, ומאחר שכנראה יש חשש בקרב הדרג המדיני לממש את מדיניותו בניגוד לעמדת צה״ל ושאר מערכת הביטחון – שנראה שכבר לא ממש תומכות בגישות לוחמניות יותר אל מול האויב הפלסטיני – אז אנחנו תקועים עם גישה שכל מטרתה הוא לקנות שקט תעשייתי מזויף וקצר טווח.
לגבי אוסלו, אני לא ממש בטוח שלישראל יהיה קל להתנער מההסכם האסוני הזה. זה מכיוון, שההסכם לא רק קיבל גושפנקא מארה״ב, אלא למעשה גושפנקא בינלאומית נרחבת מאוד, והתנתקות מסכם הנוראי הזה – חשובה ככל שתהיה – היא-היא שעלולה להסב לישראל נזק בינלאומי חסר תקדים; מכיוון שהעולם, בעיקר המערבי, למרות יחסו החיובי כלפי ישראל, נוטה יותר לפלסטינים בכל הנושא הזה. וזאת למרות שהרש״פ היא אויב מסוכן לישראל לא פחות מאשר החמאס והג׳האד האסלאמי. וזה בגלל שיש להם לגיטימציה בינלאומית רחבה, יחד עם לגיטימציה ישראלית שהתקבלה באוסלו, וגם כי הם משקרים לנו ולכל העולם, בלי שכל הגורמים הרלוונטיים בישראל בכלל שמים לב – בין אם הם פשוט לא מבינים, ובין אם הם לא רוצים להבין, מסיבות כאלה ואחרות. עושים טרור ותומכים בו, מסיתים, משקרים, מפיצים אנטישמיות ביד אחת, וביד השנייה כאילו רוצים לנהל מו״מ. שקר אחד גדול. כי מטרתם של הפלסטינים, לא פחות ואולי יותר מזו של החמאס, תמיד הייתה ותמיד תהיה להשמיד את מדינת ישראל.
אבל בכל מקרה, הסוגייה הפלסטינית חזרה להיות רלוונטית בגלל הממשלה האסונית הקודמת. עד אז, הרש״פ והסוגיה הפלסטינית נדחקו בשיטתיות לשוליים. עכשיו למעשה הממשלה מתמודדת עם הנזק שגרמה הממשלה הקודמת – נזק שיש לו טווח השפעה בינלאומי, שנראה שיהיה קשה להתנער ממנו במהירות וביעילות.
ולגבי הרפורמה, אני לא כל כל מבין מה הכוונה בהשפעת הנשיא על הרכבים שונים בבית המשפט. כי אם אני לא טועה, הנשיא אחראי רק על ההליך הרשמי של המינוי, אבל לא על הבחירה עצמה של השופטים, שנתונה לוועדה לבחירת שופטים (ובפועל לשופטים בוועדה, אבל בגלל זה רוצים לשנות את הרכבה, כדי למנוע את זה בעתיד ולהעביר משקל רק חזרה לנבחרי הציבור). בכל מקרה, אם זה היה או יהיה צעד ברפורמה, מחוללי המהומות ימצאו תירוץ למה זה ״עניין מהותי״ לצאת ולהחריב עליו את המדינה, ככה שאני לא חושב ששינוי כזה יעשה משהו שיגרום להם להפסיק. שהרי הרפורמה היא לא העניין. אלא הפלת הממשלה באלימות והכנעת, הכרעת ודריסת מחנה הימין, כמו גם – ואולי קודם כל – ביטול צביונה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל והחלפתו בצביון פרוגרסיבי, אנטי ציוני, אנטישמי, אנטי ישראלי ולא דמוקרטי בעליל.

Last edited 7 חודשים לפני by Subs

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום