חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבו מאזן זוכה להכרה מסוכנת בנסיון למחוק את ההסטוריה היהודית

ועדת המורשת של אונסק"ו החליטה כי תל יריחו יוכר כאתר מורשת פלסטיני, זהו עוד שלב בשכתוב המסוכן של ההסטוריה היהודית

שתפו :

ערוץ הכנסת

ועדת המורשת של אונסק"ו הודיעה כי אחד מאתרי המורשת העולמית החדשים שיצורפו לרשימה הוא תל יריחו / תל א-סולטאן. המדינות החברות באונסק"ו קבעו כי התל יוכר כ"אתר מורשת עולמי פלסטיני".
ההחלטה התקבלה בהצבעה שנערכה בבירת סעודיה – ריאד. תל יריחו שנקרא גם תל א-סולטאן, נבנה במאה ה-96 לפני הספירה והנו התל המרכזי בעיר יריחו.

במשרד החוץ תקפו את ההחלטה: "למרות המסר של מזכ"ל ועדת המורשת של אונסק"ו, המפריד בין הרישום של האתר הפרה-היסטורי לאתרים יהודים ונוצרים באיזור, ולמרות המאמצים הרבים והכנים של מזכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי, לאזן את ההחלטה, משרד החוץ רואה בהחלטה שהתקבלה היום כסימן נוסף לשימוש הציני של הפלסטינים בארגון אונסק"ו ולפוליטיזציה של הארגון. ישראל תפעל מול ידידותיה הרבות בארגון על מנת לשנות את כל ההחלטות המעוותות שהתקבלו".

ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית: "ההחלטה להכיר באתר העתיקות תל יריחו, כאתר מורשת פלסטיני היא ניסיון למחוק את הסיפור של העם היהודי ואת הקשר של עם ישראל לארצו. יריחו הוא פתחה ומנעולה של ארץ ישראל והסיפור היהודי של יריחו הוא סיפור שלא ניתן לספר אותו אחרת. כל מי שמנסה לבוא עם השקר הזה ולנסות למחוק את ההיסטוריה של העם היהודי ולצאת כנגד העם היהודי, ייכשל. אנחנו והעולם כולו יודעים מהי יריחו עבורנו ואיזה חלק ונדבך חשוב בהיסטוריה של עם ישראל מייצגת יריחו. את הדבר הנצחי הזה אף אחד לא יכול למחוק".

ראש המועצה האיזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן מסר: ״במהלך ראש השנה קיבלנו הוכחה נוספת שהרשות הפלסטינית ממשיכה להלחם מולנו בכל האמצעים העומדים לרשותה, כולל בניסיונות נואשים לייחס אליה את ההיסטוריה שלנו. אבו מאזן לא רק מכחיש שואה אלא מכחיש את ההיסטוריה היהודית כולה. אומנם עצוב לראות את אומות העולם משתפות פעולה עם טענות מהסוג המכפיר ביותר. עצוב אך לא מפתיע – כנראה קשה להם להשתחרר מהמסורת האנטישמית. המפעל הציוני בכלל ומפעל ההתיישבות בפרט אינו מתרגש וממשיך במלוא העוצמה לבנות את ארץ אבותינו. ולממשלת ישראל יש לנו מסר חד וברור – תפעלו במיידית לפירוק הסכמי אוסלו, אשר בנוסף לכל האיוולות מייצרים במה אנטי-ישראלית ואנטישמית לגרועים שבאויבינו".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום