חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העיר היהודית שהוזכרה לראשונה בתנ"ך הוכרזה כאתר מורשת פלסטיני

ועדת המורשת העולמית של אונסק"ו - ארגון החינוך של האו"ם - קבעה במהלך ראש השנה האחרון בניגוד לכל הממצאים כי תל-יריחו הוא אתר מורשת פלסטיני

שתפו :

תל יריחו, פלאש90

האו"ם מוכיח שוב אנטישמיות מהי: ארגון החינוך שלו אוּנֶסְק"וֹ הכריז במהלך ראש השנה בנוכחות משלחת ישראלית בסעודיה כי תל-יריחו הוא אתר מורשת פלסטיני.

מיכאל לובוביקוב, אדריכל ויו"ר "פורום ישראל 2030", מסביר כי יריחו מוגדרת כעיר העתיקה ביותר בעולם. העיר הייתה נטושה בתקופות מסוימות ושיא פריחתה אירע עם כיבושה בידי יהושע בן-נון כשעם ישראל נכנס לארץ, והיא הוזכרה לראשונה בתנ"ך. כמו כן, יריחו ספוגה בהיסטוריה יהודית כפי שמעידים הממצאים הארכיאולוגיים שבה.

בהסכם אוסלו א' הוחלט שיריחו תעבור לריבונות של הרשות הפלסטינית ותישמר גישה חופשית תחת אבטחת צה"ל לבית הכנסת בעיר. אלא שכאשר התברר שערפאת לא התכוון למלא את חלקו בהסכמים – הגישה הזו נשללה בלי התנגדות מצד מדינת ישראל.

זה לא נגמר כאן: לובוביקוב מבהיר כי גם בית לחם כמו גן העיר העתיקה בחברון ומבואות ירושלים הדרומיים סביב כפר בתיר מוגדרים על ידי אוּנֶסְק"וֹ כאתרי מורשת פלסטיניים.

את התבוסתנות של ישראל בנושא הוא מסביר בהעדר אסטרטגיה בשימור אתרי מורשת לאומיים, "אנחנו עושים הכל כדי להתכחש להיסטוריה שלנו, ואפילו לא מודעים לאתרים שקיימים מתחת לרגליים שלנו".

צפו בראיון המלא

לקבלת תזכורת לפרקי הסדרה – אלטלנה: https://bit.ly/AltalenaTov

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום