חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרולין גליק: הזיה שאנחנו יכולים לסמוך על מחבלי אש"ף שיהיו קבלן המשנה של צה"ל

בציון 30 שנים להסכמי אוסלו, קרולין גליק, עורכת בכירה ב-JNS ומי שריכזה את המשא ומתן האזרחי, טוענת כי אירועים שקורים היום נבטו כבר אז

שתפו :

ויקיפדיה

העורכת הבכירה ב-JNS קרולין גליק טוענת כי יש קשר הדוק בין הנעשה היום לבין הסכמי אוסלו שבוצעו לפני 30 שנים.

ניתן לראות זאת בהתנהלות צה"ל: במבצע האחרון בג'נין אלוף פיקוד מרכז קבע שהמטרה היא לא להשתלט על האיזור ולשמור על חיי אזרחי ישראל, אלא להעביר את האיזור לכוחות הרשות הפלסטינית, בעוד שאותם כוחות, עוד בתקופת אוסלו התרברבו בתקשורת הפלסטינית שהם אחראים לשני שליש מהפיגועים.

"ההזיה הזו שאנחנו יכולים לסמוך על מחבלי אש"ף להיות קבלן המשנה של צה"ל בכל הקשור ללחימה בטרור – כשהם בעצם עוסקים בטרור – היא דבר שלא מחלחל", אומרת גליק.

הדבר נכון לדבריה גם לציבוריות הישראלית שבה הרוב נרמס בידי מיעוט שמתעקש לדבוק במדיניות שכושלת במשך שלושה עשורים. לאלו הטוענים כי הסכמי אוסלו נכשלו משום שלא עשינו מספיק, גליק מבהירה כי הם מאשימים את הקורבן בפשעי הרוצח, בדיוק כפי שעשו גם יצחק רבין, שמעון פרס ויוסי ביילין בשנות ה-90.

לאחרונה דווח על הקמת יחידת סייבר ברשות הפלסטינית בסיוע של ישראל, כמו גם אישור לאמריקאים להעביר לרשות נשק וכלי רכב משוריינים. גליק מביאה את דבריה של העיתונאית שירית אביטן כהן מ"ישראל היום" שדיווחה כי משלוחי הנשק אושרו בכלל על ידי הממשלה הקודמת.

גליק, שהייתה מרכזת המשא ומתן האזרחי בשיא תהליך אוסלו והייתה אמונה על ניסוח ההסכמים ביחד עם היועמ"שים, אומרת כעת באופן חד משמעי: "זה לא היה נכון אז וגם לא עכשיו – הפלסטינים שיקרו לנו לאורך כל הדרך".

איך התרחשה הפוליטיזציה של צה"ל?

צפו בראיון המלא

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום