חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההקפאה ביהודה ושומרון: מועצת יש"ע יוצאת במחאה כנגד הממשלה

באופן תקדימי, מועצת יש"ע מצטרפת למחאה כנגד ראש הממשלה; בשבוע שעבר ביטלה מועצת יש"ע פגישה עם שר הביטחון גנץ

מועצת יש"ע מתחילה במחאה כנגד ממשלת ישראל על רקע הקפאת הבניה ביהודה ושומרון. בהודעה שפירסמה המועצה נכתב: "יש הקפאה, אין ממשלה! הממשלה הנוכחית הוקמה על בסיס שמירת הסטאטוס קוו המדיני והמשך הבנייה ביהודה ושומרון כפי שהיה בממשלות הקודמות. בחודשים האחרונים הממשלה הנוכחית מקפיאה את הבנייה, הורסת בתי יהודים, ומאפשרת השתלטות ערבית בלתי חוקית על שטחי C בדרך להקמת מדינת פלשתינית". המודעה מסתיימת בקביעה: "לממשלת הקפאה אין זכות קיום".

ראשי הרשויות יגיעו להפגין היום (א') מול משרד ראש ממשלה בירושלים, שם הם יתחילו במאבקם כנגד ההקפאה. כזכור, מנכ"ל מועצת יש"ע היה בעבר נפתלי בנט, כיום ראש הממשלה.

המחאה כנגד הממשלה היא צעד דרמטי מצד מועצת יש"ע. בראש מועצת יש"ע עומד דוד אלחייני, שמשמש גם כראש המועצה האזורית ערבות הירדן. אלחייני הוא איש תקווה חדשה, תמך בהקמת הממשלה ובראיונות שנתן בתקשורת מספר פעמים הוא הצהיר שהוא "בעד ממשלת השינוי".

באמצע חודש ינואר השנה הפגינו ראשי מועצות ביהודה ושומרון כנגד הממשלה, הם טענו שהממשלה לא לגיטימית וציינו את הסיבות לכך באגרת שפרסמו לתושבי יהודה ושומרון. בין השאר הם כתבו "בחודשים האחרונים, אנו ראשי המועצות נחשפים למהלכים מדאיגים ביחס להתיישבות ולתושבי יהודה ושומרון, מצד ממשלת ישראל וחבריה. המצב הפך לבלתי נסבל ולא מקובל". על האיגרת היו חתומים כמעט כל ראשי המועצות ביהודה ושומרון, אחד הבודדים שנמנע מלחתום על האיגרת היה ראש מועצת יש"ע דוד אלחייאני, כך שהצטרפותו למחאה נגד הממשלה היא דבר דרמטי שצריך להטריד את הגורמים שיושבים בצד הימני של הקואליציה.

שינוי המדיניות של אלחייני ביחסו לממשלה מגיע על רקע הביקורת הרבה שלו על פינוי הישוב מעוז אסתר בשבוע שעבר. בראיון לתוכנית קלמן ליברמן הוא אמר "שר הביטחון מעודד בנייה של פלסטינים, הורס באופן שיטתי ואגרסיבי כל מבנה בהתיישבות ומשרת את השמאל הקיצוני – כנראה ששכח מה זה להיות יהודי. הגיע הזמן ששרי הימין והח"כים יפסיקו לשבת על הגדר".

דבריו של ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן במסיבת העיתונאים הבוקר של ראשי הרשויות ביו"ש: "הגענו לכאן מול משרד ראש הממשלה, בכאב גדול וחשש גדול. אנחנו מייצגים את הרוב הגדול של העם שנקעה נפשו מדיבורים כמו חול ואין מה לאכול. הממשלה הזו מפקירה את הנגב ומנגנת וועידה ריקה מתוכן בדרום במלון קדמא. בדיוק כמו בתזמורת על הטיטאניק, נותנים גם לנגב, גם ליהודה ושומרון לשקוע, ועל הסיפון רבים על מקומות הישיבה".

מי שלא התחבר לקמפיין של מועצת יש"ע היה עודד רביבי ראש מועצה מקומית אפרת. בהודעה שפירסם הוא אמר: "הקמפיין של מועצת יש"ע יעניק רוח גבית לבוחרי השמאל שאכן מדובר בממשלת שינוי שמביאה למימוש אג'נדה שנוגדת את מפעל ההתיישבות".

בהמשך דבריו רביבי תוקף בחריפות את מועצת יש"ע וטוען שהמועצה בחרה קו לעומתי וסרבני: "הבעיה היא שמה שברור למתיישבים לא בהכרח ברור למועצת יש"ע שבחרה להפוך ללעומתית באופן עקבי. לא הספיק להם סיפוח מעלה אדומים, לא התרצו מתוכנית טראמפ, נתניהו לא קידם מספיק מצידם וכעת ממשלה שיש בה מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר מואשמת בהזנחה והקפאה. אם הנהגת ההתיישבות תמשיך להצטייר כסרבנית קבועה היא תאבד את את המתיישבים את העם ואת השיח עם הממשלות הבאות".

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום