חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אין גבול לציניות: לוסי אהריש תנחה פאנל בועידת התנ"ך של 929

אהריש, אשר חיה עם היהודי המתבולל צחי לוי, תנחה 2 אירועים של המיזם. אפילו נשיא נאמני תורה ועבודה חושב שזה פגום.

תגיות

שתפו :

פלאש 90 הדס פרוש
צילום: הדפס פרוש פלאש 90

ביום שלישי השבוע עתידה להתקיים ועידת התנ"ך הראשונה של של פרוייקט 929 בבנייני האומה בירושלים. תכליתו של המיזם הוא לימוד וקריאה משותפת של כלל החברה הישראלית בתנ"ך. בכל יום כותבים אנשים מכל קצוות החברה הישראלית על הנושא שנלמד באותו יום בתנ"ך. השם 929 ניתן מכח מספר הפרקים שיש בתנ"ך שהוא 929. לפרוייקט אין גבולות ברורים לגבי קדושת התנ"ך, ובעקבות כך הוא זכה לביקורת רחבה וחריפה בעבר מאנשים דתיים ומסורתיים.

את אחד הפאנלים בוועידת התנ"ך השבוע תנחה העיתונאית, השחקנית ומגישת הטלוויזיה לוסי אהריש. בשנת 2018 "נישאה" אהריש לשחקן היהודי צחי הלוי, דבר שגרם לביקורת ציבורית גדולה. לאחר מכן נולד בנם המשותף הראשון, שאינו יהודי על פי ההלכה.

מי שעוד הופתע מהמהלך היה הרד"ר רונן לוביץ, נשיא תנועת "נאמני תורה ועבודה" ורב הישוב ניר עציון, אשר מסר למערכת TOV בתגובה: "אני משער שלמארגנים הייתה כוונה טובה, אני לא יורד לסוף דעתם. וניסיתי לקבל איזושהי תגובה והסבר אבל לא עלה בידי למצוא מי שיתן לי הסבר כזה. נקודת הראות שלי שיש בכך בהחלט טעם לפגם. אני יכול להבין את הרצון לדמות דווקא מקרב בני דתות אחרות בפאנל שעוסק בתורה לכל באי עולם. ועדיין, אני חושב שאפשר היה ועדיף היה למצוא מנחה או מנחה שאיננו יהודי גם אם מעוניינים בשיתוף של אינם יהודים, ולא דווקא במישהי שמסמלת נשואי תערובת. מה גם שהיא המנחה של מופע הסיום ולא רק בפאנל שעוסק בתורה לא באי עולם, שמטבע הדברים השותפים לו הם אנשים בני דתות שונות, אלה היא המנחה של פאנל הסיום שהוא פאנל מאוד חשוב. למעשה, כמדומני, היא האדם היחיד פרט לרב בני לאו שמופיע יותר מפעם אחת במהלך היום כאשר זה באירועים המרכזיים של הסיום. ואני חושב שבהחלט יש פה טעם לפגם. יש פה אמירה שיכולה להתפרש כמתן יחס אדיש או יחס של שוויון נפש לנישואי תערובת. אני מאוד רציתי להשיג מהם איזה תגובה, מה שניסיתי לא קיבלתי מענה. אני רוצה לחשוב שיש להם איזושהי תשובה או איזשהו הסבר, אבל אני לא יורד לסוף דעתם".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a1%d7%aa%d7%99%d7%95-%d7%a2%d7%9c-%d7%a8%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%9b%d7%94%d7%a0%d7%90-%d7%9c%d7%90-%d7%a2%d7%9c-%d7%9b%d7%9c-%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%91/

ראש המיזם הוא הרד"ר בני לאו, הידוע בדעותיו והשקפותיו הליברליות והשנויות במחלוקת. למשל, בסוף שנת 2020 הוציא לאו מסמך תקדימי שעוסק במשפחה הלהט"בית. בין השאר כתב: " המסמך אינו 'ספר הלכה' בבחינת 'כזה ראה וקדש'. זהו קובץ של המלצות לניהול חיי זוגיות ומשפחה של בני ובנות הקהילה הלהט"בית בתוך המשפחה והקהילה הדתית. הקובץ הזה לא בא להתיר איסורים ולא לאסור את המותר. הוא מבקש לפלס דרך של חיים אפשריים בתוך מציאות חיים. זהו מפגש בין עולם האידיאה לבין עולם המציאות, בין העין הנישאת לשמיים לבין המפגש עם האדם שחי בסביבתי". יחד עם זאת, הקובץ נתפס על ידי הציבור, וכן על ידי הארגונין הפרו-להט"ביים, כהלכתי לעילא, .

על רקע הדברים שכתב, הוציאו נגדו שורה של רבנים מהצינות הדתית מכתב חריף וכך הם כתבו: "אחר שהזדעזענו מחילול השם שבדברי פלוני, רב קהילה מירושלים, הננו מרגישים חובה לקדש שם ה' ולמחות על דברים שנאמרו ונכתבו לאחרונה מפיו בנושא בעלי נטיות הפוכות, בהם ישנה לגיטימציה לאיסורי תורה חמורים למכונים 'להט"בים' והסדרת מעמדם בברית הזוגיות של בני זוג מאותו המין, שכביכול יוכלו כך להיקרא משפחה, ולתת להם זכויות ציבוריות שונות, להכניסם לקהילות ועוד, ה' ישמרנו מדעות רעות שכאלה. מאחר שפרסמם ברבים, לא נותרה בידינו ברירה אלא להעלות את מחאתנו על הכתב ולקרוא בקול גדול: אין מקיפין בחילול השם! ויהי רצון שישוב בתשובה שלמה!" על המכתב חתומים בין השאר הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב צבי ישראל טאו, הרב יעקב הלוי פילבר, הרב פרופסור נחום מקובר והרב חיים שטיינר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אברהם
אברהם
2 שנים לפני

בני לאו מס' 929 איבד כיוון לחלוטין .

גאיה
גאיה
2 שנים לפני

תגובה פרימיטיבית . במדינה דמוקרטית אין מקום לדעות מסוג זה.
אנחנו לא ממש דמוקרטיה בגלל חוקי בדת שהורסים כאן חיי אנשים רבים אבל לא נסכים להפוך למדינת ההלכה וקחו את זה לתשומת ליבכם.

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום