חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היסטוריון השואה: "אנחנו העם היחיד שיש בו שנאה עצמית"

פרופ' גדעון גרייף, היסטוריון המתמחה בתקופת השואה, בראיון על אזכור השואה בוויכוח הפוליטי ובטרמינולוגיה היומיומית  

שתפו :

לאחרונה צפות יותר ויותר התבטאויות ציבוריות שמשוות בין הנעשה בישראל לשואה.

פרופ' גדעון גרייף, היסטוריון המתמחה בתקופת השואה, אומר על כך כי "במקרים כאלה אני חושב מה הנרצחים היו חושבים, ואני משוכנע שהם היו כועסים כעס אדיר – זו חוצפה ובורות גדולה לערבב את השואה עם עניינים אקטואליים".

"זה כביכול מטבע עובר לסוחר, חושבים שככה יוכלו לזעזע יותר ולהעביר את המסר בצורה אפקטיבית, אבל זו טעות איומה מכל בחינה שהיא", אומר פרופ' רייף ומבהיר כי דווקא בחו"ל הוא אינו נתקל כמעט בהשוואות כאלה – להפך: שם מתייחסים לשואה בחרדת קודש ואף מגלים בה בקיאות רבה יותר מאשר בארץ.

 

Photo by Olivier Fitoussi/Flash90

 

נושא נוסף שצף לאחרונה הוא ההחלטה של "יד ושם" להקים מוזיאון בביתו של אדולף היטלר באוסטריה. "זה ניצחון מוסרי גדול מאוד", אומר פרופ' רייף, "צעד חשוב ונכון – במיוחד אל מול האטרקטיביות של הרוע".

בהמשך מבקש פרופ' גרייף להעביר מסר חשוב בנושא הנצחת זכר השואה. לדבריו, אנחנו מתמקדים יותר מדי במספר הנרצחים ופוסחים בתוך כך על שנים של סבל שעברו על היהודים לפני רגע המוות הקצרצר – "יהודי פולין סבלו שנים של השפלות, של הרעבה, של מכות – בעיני זו תמצית השואה".

״עוד הוא מוסיף כי יהודים בשואה נרצחו פעמיים – פעם אחת רוחנית כששללו מהם את האנושיות בעינויים נפשיים, ובפעם השנייה מוות פיזי״.

צפו בראיון המלא

לתרומה לקמפיין של ראש יהודי: https://bit.ly/TovRoshYehudi

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בנצי
בנצי
7 חודשים לפני

המומרת שקמה ברסלר תאבד והחברה תקיא אותה כל מעשיה הנפשעים

יוסף
יוסף
7 חודשים לפני

יש הבדל גדול כי גם ביהדות ספרד היית שואה נוראית ומי שמעד בראה היה יהודי למשפחה מומרת ככה גם ברוסיה היהודים הם הראשונים שפתחו אשליית המרקסיזם וממשיכיה עד היום ככה גם בדורות הקודמים גם בבית שני וגם בראשון קמו משיחים אין ספור וגם לפני השואה יהודים רבים עזרו לאותו הצורר גם במניעת אפשרות להצילם וגם היום ישנם שהולכים וכורתים ברית עם שונאי ישראל ומעודדים אותם לפגוע במדינה ומה שמשתנה זה רק התפאורה כי אין התעוררות העם הפשוט שזה רובו ורצון לשינוי טוב לו עם סיר הבשר מאז יציאת מצרים חלק מהעם רצה לחזור ושכנע רבים בדעותיו אפילו הבעל שם טוב ישראל לא הצליח לשכנע יהודים לצאת מפולין שהיית אז סיר הבשר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום