חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיון מיוחד: הרב והפרופסור מבקשים סליחה

הרב אורי שרקי שליט״א ופרופסור קרלו שטרנגר ז״ל בדיון מיוחד בערב יום כיפור, מספרים לאלעזר שטורם על מה הם מתחרטים ומהי סליחה בעיניהם

שתפו :

בדיון מיוחד בערב יום כיפור, דנים הרב אורי שרקי שליט״א והפרופסור קרלו שטרנגר ז״ל על מה הם מתחרטים, פחות ברמה האישית אלא יותר בתחום עיסוקם.

הרב אורי שרקי מתחרט שלא עסק מספיק במימד האוניברסלי של היהדות: "אני מבקש סליחה מעם ישראל ומהקב"ה שאנחנו לא מממשים כראוי את מה שבשבילו הוא בחר בנו – "ונברכו בך כל משפחות האדמה".

"אני סבור", אומר הרב שרקי, "שהגיע הזמן לבוא עם בשורה לאנושות. הבשורה היא תורת בני נוח. ביהדות יש שתי דתות, אחת לישראל ואחת לאנושות. התוכן הזה נוסה במהלך הדורות ולא הייתה שעת כושר לממש את זה כראוי. ולכן יצאה הנצרות שבאה על רקע השפעה הקדומה של היהדות בקרב עמים רבים שהיו מוכנים להתקרב לתורה גם בלי לעבור את המשוכה של הגיור".

פרופסור קרלו שטרנגר ז״ל חושב שהתמורות שחלו בעולם בשנות ה-90 הביאו את מובילי הדעה לשגות באשליות שהציבור לא קנה בסופו של דבר: "צריך לחזור לשנות ה-90 כדי להגיד איפה אני חושב שהייתה טעות מסוימת. קרו אז שני דברים, נפילת חומת ברלין והתפרקות הגוש הסובייטי וחשבנו שהעולם עלה על פסים נכונים טעינו שם. במסגרת הפוליטיקה הישראלית זה התבטא שבמקום להשרות אווירה פרגמטית שיהיה פה תהליך שיהיה מסובך השרינו אווירה שהנה זה יקרה מחר, זה יהיה מהיר ולא פרובלמטי. הישראלים לא סלחו על זה והם הפכו למאוד מאוד ספקנים. האשמה שלנו באכזבה הזו היא שמכרנו תסריט קליל מדי ומשיחי מדי".

ממה מורכב המנגנון של בקשת הסליחה?


על איזו טעות מתוודה אלעזר שטורם?


צפו בדיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום