חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר מיכאל בן ארי: "אילולא המרד ברומא – עם ישראל היה נמחק"

ד"ר מיכאל בן ארי בשיחה עם אלעזר שטורם על ספרו על המרד הגדול שמנפץ לא מעט מיתוסים מסביר מדוע הוא סבור שהמרד היה אירוע מתגלגל ולא יזום, מדוע הוא מתעב את יוסף בן מתתיהו והאם המרד היה הצלחה או כשלון

שתפו :

צילום מסך מתוך הסרט אגדת חורבן בכאן 11

הח"כ לשעבר ד"ר להיסטוריה מיכאל בן ארי חיבר בשנת 2016 את הספר "המרד הגדול – מצעד האיוולת או סוד הקיום" ובשיחה מרתקת עם אלעזר שטורם הוא מנפץ כמה מהמיתוסים על המרד ברומאים: "אנשים מחווים דעה מאוד גדולה על המרד הגדול בלי לדעת כלום על מהלכיו מדבריו של יוסף בן מתתיהו עצמו. היסטוריה זה לא רק מה היה אלא מה היה התהליך, מה גם ומה היו התוצאות. עשיתי משהו שאיש שלא עשה ולקחתי לדוגמה את האירוע שמתרחש בשנת 39-40 שהעמידו צלם בהיכל והמרד העצום שפרץ. מי פנה לטרניוס ואומר לו להרוג את כולנו וזה לא יקרה? זקני ישראל, מועצת העם. לא קנאים או בריונים ולא חרטוטים. הם היו מוכנים לתת את כל רכושם אבל שלא יפגעו במקדש".

בן ארי מדגיש מספר פעמים כי "המרד הגדול לא היה אירוע יזום. לא קורבן הקיסר ולא הגזרות גורמים לנירון למנות את אספיסיאנוס לדכא מרד. זה לא מזיז לרומאים. מה שמפריע זה השמדת הלגיון ה-12 וזה מה שמניע את הרומאים".

"בירושלים הייתה עמידה איתנה", מסביר בן ארי, "גם המתונים והלייטים ביותר הבינו שברגע שהנציב שישב בסוריה קסיוס גאלוס נכנס הוא יבצע טבח כמו שהוא עשה ביפו ובלוד. הוא בא לירושלים כדי להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים. לכן לא הייתה אופציה לתת לו להכנס. היה להם אורך נשימה יותר ארוך, יושב שם שמעון בר גיורא עם צבא מיומן ובסופו של דבר גאלוס נסוג ונעלם מהמקום. בר גיורא מזנב בהם והורג 5700 מהלגיון הרומאי".

ד״ר בן ארי: "פרופ' מיכאל אבי יונה אומר משהו חשוב מאוד: לולא המרד ברומא עם ישראל היה נמחק כמו שנמחקו כל העמים כולם. זה הדבר היחיד שבידל את העם היהודי. אדם שנכנע הוא אדם שנמחק ואומה שנכנעת היא אומה שנמחקת. ההתרצות וההתפיסות עם האומה הרשעה הזו הייתה מחיקת הזהות היהודית".

האם המרד היה הצלחה או כשלון?

צפו בשיחה המלאה באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום