חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה הקשר בין אסתר המלכה למשה רבינו?

הרב אורי שרקי בשיחה מיוחדת עם גילי כהן בסדרה על ״דמויות בהיסטוריה היהודית״ ולכבוד פורים: על דמותה המיוחדת והמסתורית של אסתר המלכה

שתפו :

צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90

הרב אורי שרקי בשיחה עם גילי כהן מעמיק בדמותם המיוחדת של אסתר המלכה וגם של מרדכי היהודי במיוחד לפורים. השיחה נערכה במסגרת סדרה חדשה בשם "דמויות בעולם היהודי".

במהלך השיחה מספר הרב שרקי על הקשר בין דמותה של אסתר המלכה לדמותו של משה רבינו: "אנחנו מכירים את אגדות חז"ל על הצירוף שהפור נפל על החודש שמשה מת. משה נעלם בדור המבול כשהיינו צריכים אותו ואז הגמרא שואלת איפה היה משה, וככה אנחנו גם צריכים התגלות בזמן הסתר הפנים הנורא שהיה אצל מרדכי ואסתר, והנה מתברר שהקב"ה נמצא אבל מסתתר בתוך המגילה. כלומר אפשר לומר שמשה ואסתר שייכים לאותה קטגוריה אנושית בתהליך ההיסטורי".

על דמותה של אסתר מספר הרב שרקי: "כל המפרשים מתלבטים בשאלה מיהן הדמויות במגילה. אפשר לראות במרדכי ואסתר נביאים ואפשר לומר שהם גם מתבוללים כי יש להם שמות אליליים. כלומר, את מטרת הכתוב זה לא משנה בכלל. אפשר לקרוא את המגילה כמנותקת מהמסורת. אסתר אוכלת חזיר בבית הנשים ואתה יכול להגיד שהיא שליחה של ההשגחה העליונה".

מהי המשמעות של הכפילות הזו? כיצד זה קשור לשליטה של אחשוורוש בעולם ולאמונה?

צפו בשיחה המלאה באולפן ערוץ TOV

"ליהודים המתגוררים ליד חווארה מגיעה מדליית זהב"

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום