חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדיפלומט הבכיר לא מתרגש מהפסגה בנגב

אלון פנקס מתייחס למפגש ההיסטורי אתמול מתוך הפרספקטיבה של הסכם הגרעין שייחתם עם איראן ובעיית הפלסטינים

שתפו :

 

אלון פנקס היה בעבר יועץ ראש הממשלה וקונסול בארצות הברית, וכיום בעל טור בעיתון הארץ, מומחה ליחסי חוץ ובמיוחד יחסי ישראל וארה"ב. פנקס מתייחס לכנס פסגת הנגב, כנס בינלאומי ענק שמשתתפים בו מדינות כמו מצרים, בחריין, מרוקו, ארה"ב ואיחוד האמירויות שהתרחש אתמול. הוא לא רוצה להיות חמוץ, אבל אומר כי זה אירוע יפה, אירוע שיכולה להיות לו חשיבות בעתיד ויכולים לצאת ממנו שיתופי פעולה עמידים לאורך זמן. אבל כרגע זה אירוע של צילום משותף. הוא מדגיש כי אין באירוע פלסטינים ולכן הוא לא היסטורי, "אבל מה היסטורי וכל כך דרמטי במפגש עם מרוקאי ובחריינים?".

הוא מדגיש "הבחריינים, המרוקאים והאמירתים לא צריכים לחיות עם מציאות דמוגרפית שבין הירדן במזרח והים התיכון במערב, יש בפועל שוויון דמוגרפי בין יהודים לערבים או ערבים פלסטינים". הוא אומר שישנה אפשרות לשחק עם המשוואות ולעשות דילול לתוצאות. אבל בתוצאה הסופית הוא חושש, "אני באמת מפחד וזה לא קשור להשקפה פוליטית אלא להשקפה ציונית כללית והתבוננות בדמוגרפיה ובשתי התנועות האלה. אני מפחד מהיום שהפלסטינים יוותרו על התביעה להגדרה עצמית ומדינה עצמאית וריבונית. הם יבקשו מדינה אחת מדינה דו לאומית, הם יפרקו בפועל את הרשות".

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%92%d7%a8%d7%99%d7%a8-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9e%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a9%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%94%d7%9e%d7%a1%d7%a2-%d7%a9%d7%9c-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%91%d7%9e/

הוא בכוונה מחדד, שתכליתה של מדינת ישראל היא לא להיות בתווך בין הסונים והשיעים. הוא מזכיר שהידידה האסטרטגית הטובה ביותר של ישראל בהקשר של איראן, היא אזרבייג'ן ושם הרוב שיעים. וחמאס, אל-קעידה, דעאש הם כולם סונים. צריך שיהיה ברור שזאת קואליציית "הד הוק" שמונעת מהפחד מאיראן. את זה הוא מקבל, אבל להניח שזה בא על חשבון העיסוק בנושא הפלסטיני כי בעוד יומיים אנחנו צריכים לחיות לצד הפלסטינים לא הבחריינים.

הוא מוסיף על הסכמי אברהם ואומר שהם הסכמים לא בלתי חשובים. הוא בעד הסכמי אברהם, והממשל האמריקאי מקבל את הסכמי אברהם כתשתית מדינית, כמודל. הממשל מקבל את הסכמי אברהם כחלק מנוחות שלהם לעשות התנתקות מהמזרח התיכון.

הוא מרגיש לא נעים לשפוך מים ולצנן, ואומר שטוב שיש את המפגש הזה "אבל בוא יש פה חמישה שישה, שרי חוץ שכל אחד מהם עם ניואנס וגוון אחר. שר החוץ הדומיננטי פה הוא אמריקאי. ושר החוץ, בלינקן אומר להם שהולך להיות הסכם גרעין עם איראן".  לדעתו המפגש כולו נעשה בשביל האמירה שהולכת להיות על השולחן. טוב שיש את הועידה הזאת וטוב שהם באים, אבל בשביל זה הם הגיעו, כדי לשמוע את ההצהרה של בלינקן על הסכם הגרעין עם איראן.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום