חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל' גרשון על סעודיה: "ההסכם יציב את ישראל כפתרון ולא כבעיה"

האם נלמדו הלקחים מהסכמי אוסלו במו"מ בהסכם מול סעודיה? מהו הרווח האסטרטגי מול העולם הערבי? האלוף במיל' יצחק גרשון בראיון אופטימי

שתפו :

הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה נמצא בראש סדר העדיפויות של הנשיא ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו. ממשל ביידן מעורב עמוקות במשא ומתן המורכב וכל עסקה תעצב מחדש את הנוף הפוליטי של המזרח התיכון.

אלוף במיל' יצחק (ג'רי) גרשון משוכנע כי בראייה רחבה ואסטרטגית ההסכם חשוב מאוד: "היחסים בין מדינות מבוססים על אינטרסים ואסטרטגיה היא לעולם זמנית ונכונה לזמן ולהקשר שבו אתה מנצל את ההזדמנות. סעודיה מעולם לא נלחמה בישראל פיזית, היא סמל בעולם המוסלמי והסכם איתם ישנה דרמטית את מיצובנו בעולם בכלל ובעולם המוסלמי בפרט. כל זה בלי שום קשר לתמורות שנצטרך לשלם אלא אם כן זה האינטרס שלנו".

ההשפעה של ההסכם תהיה לא רק בין המדינות אלא גם בהקשר הדתי :"האסטרטגיה של ישראל צריכה להיות לכרות בריתות שלום עם כל מדינה מוסלמית אפשרית על פני הגלובוס. זה יפוגג את המתח בין היהדות לאסלאם, בין מדינת ישראל שבמשך עשורים נראתה הבעיה והיום היא נראית כפתרון והיא יכולה להביא מזור למצב העולמי. זה ייצור מכנה משותף של מדינות שרואות את המכנה המשותף בדורות הבאים ולא ממשיכות לעסוק עבר".

לדעתו של האלוף במיל' גרשון דוקא ההסכם עם סעודיה יכול להיות הפתרון למו"מ מול הפלסטינים: "הבעיה הפלסטינית משכה את העולם הערבי כמשקולת למקומות לא טובים. המצב החדש יקבע מציאות אחרת אצל מיליארדים בעולם. מערכת היחסים שהייתה מיום הקמתנו הייתה נגועה בקונפליקט, הכניסה למקום הזה תייצב את ישראל כשוחרת שלום – שישראל היא הפתרון ולא הבעיה של העולם".

האם ישראל יכולה לשלם את המחיר מול ההסכם עם סעודיה כמו הסכמה לגרעין אזרחי?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

להתנדבות בתרגום סימולטני:

https://bit.ly/TargumTov

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אורח
אורח
6 חודשים לפני

אנחנו עם מטורף. במקום לחסל כפי שחיסלו את התינוקות שלנו, אנחנו מכינים להם הטבות? תגידו, השתגעתם לגמרי? אתם המחליטים, זקוקים לפסיכיאטר???
מה? אנחנו מזוכיסטים???? עיזבו את הארץ שלנו ותלכו אצל העזאתים. רק לכו מפה!
הרסתם את החיים בארץ!!!!

trackback

[…] לפני הטבח הנורא שאירע בשבת שמחת תורה היו רגעים בהם נדמה היה כי ישראל נמצאת כפסע מחתימה על הסכם נורמליזציה עם סעודיה. […]

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום