חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי: צריך לבקש סליחה ומחילה מהאלוף בריק

האלוף במיל' יצחק בריק מתריע כבר חודשים ארוכים מפני מלחמה קשה וחוסר מוכנות של הצבא. נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי: "זה אירוע גדול יותר בסכנה שלו לקיום מדינת ישראל ממלחמת יום כיפור"  

שתפו :

נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי לא הופתע מהמצב אליו נקלענו: "אמרנו כל הזמן שתהיה שחיטה – וכך קרה, את אשר יגורנו – בא לנו". עם זאת, הוא מוצא גם נקודת אור: "אני מקווה שעכשיו נפטרנו לתמיד מאסטרטגיית ההכלה".

יחזקאלי משתף כי אילו הוא היה צריך להחליט, הוא לא היה מכניס את צה"ל לעזה, אלא סוגר את הרצועה הרמטית תוך ניתוק אספקת המים והחשמל, "ואם הם ירצו להכנע – שייכנעו. כשהשבויים שלנו בפנים אין שום סיבה להכנס למלכודת שהם טומנים לנו עם שטחי הריגה".

 

Photo by Photo by Abed Rahim Khatib/Flash90

 

עוד הוא מתייחס להתנגדות גורמים משפטיים לביטול נוהל "הקש בגג", בטענה שיהיה זה "לא מוסרי": "אני אומר שנגמר המוסר, שיפסיקו עם השטויות ויתחילו להתנהג כמו צבא". עוד הוא מציין כי "כנגד הביזיון של הצבא – היה זה יומה הגדול של משטרת ישראל".

יחזקאלי מדגיש כי יש לבקש כעת סליחה ומחילה מהאלוף במיל' יצחק בריק: "כל מה שהוא אמר נכון – צה"ל הוא הצבא היחיד שהגנרלים שלו יעשו הכל כדי לא להלחם – כי מה שחשוב להם יותר אלה הג'ובים של אחרי והמשכורות. יהיה הרבה זעם בציבוריות הישראלית כשיתגלו הפרטים".

הוא מוסיף כי "צה"ל של היום הוא צבא קטנטן שבקושי מסוגל לטפל בחזית אחת. הקטנת הצבא שבריק בוכה עליה הייתה טעות אסטרטגית".

יחזקאלי מבהיר כי חיזבאללה יצטרף למערכה ברגע שצה"ל יכנס לרצועת עזה כחלק מתוכנית השלבים האיראנית. בקרב ערביי ישראל, הוא טוען שהתמונה שונה. זאת משום שהצבא של ערביי ישראל הוא ארגוני הפשיעה, והם לא יסכנו את מעמדם אלא אם כן יהיו בטוחים שהמדינה קורסת. "לכן חשוב מאוד לייצר יציבות וחוסן ולהתחיל להשתמש בנשק".

בנוגע לאסירים הביטחוניים – יחזקאלי מבהיר כי הם יכולים בהחלט להוות קלף מיקוח, אך התזמון בעניינם חשוב מאוד, וזה, לדבריו, לא הצד החזק של השר איתמר בן-גביר: "יש לו כוונות טובות, אבל הוא הפגין יכולת איומה ונוראה. לבוחרי הימין מגיע יותר".

כיצד הוא מציע לנתניהו לנהוג?

למה לא נכון למוטט את חמאס כרגע?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום