חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לעולם לא עוד? העדויות מהטבח באזרחים שבוצע בבוצ'ה מסמרות שיער

שעות בודדות לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים מפרוורי הבירה האוקראינית נחשפים ממדי ההרס שהותירו; לאורך הרחובות נמצאו מאות גופות של אזרחים גברים

שתפו :

הטבח בבוצ'ה
צילום: עמוד הפייסבוק אנה ז'רובה

פשעי מלחמה חמורים בפרוורי קייב:  יממה לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים מקייב ופרווריה מתבררים ממדי האסון שהותירו אחריהם. מאז אתמול (ש') מתפרסמות ברחבי העולם תמונות קשות של מאות אזרחים אוקראינים בעיירות ב'וצה, אירפין ואחרות שנרצחו בידי חיילים רוסים. התמונות המפורסמות קשות לצפייה, גברים כפותים בידיהם שנמצאו ירויים לאורך הרחובות. קברי אחים גדולים, באחד מהם 280 גופות, ועדויות על אונס של נשים וילדות.

יועצו של הנשיא זלנסקי, מיכאילו פודוליאק צייץ בחשבון הטוויטר שלו "גופות עם ידיים קשורות, שנורו בראשן על ידי חיילים רוסים, שוכבות ברחובות בוצ'ה. האנשים האלה לא היו בצבא, לא היה להם נשק, הם לא היוו כל סכנה. כמה עוד מקרים כאלה קורים בדיוק עכשיו בשטחים הכבושים? רוסיה מנהלת מלחמה להשמדת אוקראינה".

הטבח בבוצה
צילום: המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה

ראש העיירה בוצ'ה, אנטולי פדורוק אמר על הגופות שאותרו ברחובות "כל האנשים הללו נורו". בהמשך הוא דיווח שגם ברחובות נוספים התגלו גופות של אזרחים, ובאחד מהמרתפים בעיירה התגלו 18 גופות שהושחתו, בהן נשים ונערים.

הממשל האוקראיני מצהיר מאז פרסום התמונות כי מדובר ב"פשעי מלחמה שבוצעו על ידי רוסיה ובהוצאה להורג של אזרחים חפים מפשע".

אך כוחות הרוסים השאירו לא רק הרס וביזה מהנסיגה בקייב. כבר אתמול נשיא אוקראינה, זלנסקי, אמר כי הרוסים הותירו בערים מוקשים וחומרי נפץ רבים. לדבריו, הרוסים הניחו מוקשים רבים בבתים ובניינים – והחשש הוא מהנזק הרב שהם יגרמו לאחר חזרת האזרחים האוקראינים לבתיהם. "האזור נותר לא בטוח", הזהיר, ואמר שרשויות החירום פועלות לפינוי המוקשים. "רק לאחר מכן ניתן לאזרחים אישור לחזור לאזורים ששוחררו".

הלינה טובקאץ' (55), סיפרה ל"גרדיאן" כי היא מחפשת את גופת בעלה אולג (62). היא מספרת כי הוא נרצח בידי הכוחות הרוסיים יחד עם שכניהם, שני ילדים ואמם. הילדים היו בני 4 ו-8 ואימם היתה בת 32. הם נרצחו בזמן שניסו להימלט מהעיירה. בנה אמר כי לפי העדות הרוסים ירו בהם למוות מנגמ"ש, הוא אמר "זה פשע מלחמה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום