חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ׳ אשר כהן: יאיר לפיד לא יהיה חלק מההיסטוריה – הוא דבק בפוליטיקה קטנה

פרופ' אשר כהן מותח ביקורת על הרכב הקבינט, החל מסירובו של לפיד להצטרף וכלה בהדרתם של שרים מהציונות הדתית

שתפו :

בראיון שערך אלעזר שטורם עם מרצה מדע המדינה מאונ' בר אילן, פרופ' אשר כהן, נמתחה ביקורת על התנהלות שכבת ההנהגה ותהליך הרכבת הקבינט שנראה כמנותק מהעם.

הוא מבהיר כי היה מצופה מההנהגה להתנהג בצורה מכובדת ולא להעלות כלל את עניין ההשוואות והתנאים של משתתפי הקבינט בעת חירום שכזו.

צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90

הוא מציין במיוחד את התנאי שהציב יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, בדבר הרחקתם של גורמים בציונות הדתית בתמורה להצטרפותו לקבינט – דיבור שמזכיר את מחלוקת ההיסטוריה, שלטענת פרופ' כהן נעלמה כלא הייתה בפרוץ המלחמה הנוכחית.

פרופ' כהן רואה בעמדת לפיד ככזו שנועדה לקדם אותו פוליטית בתור ממשיך ההתנגדות לרפורמה המשפטית, שכאמור נותרה הרחק מאחור בזמנים אלו בהם העם מתאחד ומתגייס לשירות המילואים בהמוניו. עוד הוא מדגיש כי בלי קשר למחנה זה או אחר, אין מקום להמשיך כעת במשחק הפוליטי ולהציב תנאים הפוגעים בלחימה המשותפת.

לקראת סיום הריאיון, מפנה שטורם כלפי פרופ' כהן את שאלת הזירה הצפונית. הוא עונה כי מדובר באיום גדול בהרבה מזה שהתממש בעוטף עזה, וכי סכנה זו מצריכה כוננות גבוהה מצד ישראל ומציאת פתרון למצב עם חיזבאללה, שכן מדובר בכח צבאי נרחב וחזק פי כמה מן החמאס והג'יהאד האסלאמי.

כמו כן, מבהיר פרופ' כהן כי אנו בעיצומו של רגע היסטורי ומכריע של כינון המזרח התיכון מחדש. רגע שיאיר לפיד בוחר לברוח ממנו ולפספס את גודלה של השעה מתוך דבקות בפוליטיקה קטנה שהיא נחלת העבר.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נהוראי
נהוראי
6 חודשים לפני

לפיד הוא משוואה של המספר 0 .
אין בו כלום , לא השכלה ולא צבא .
בוחרים אפסים שבחרו אפס .

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום