חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלדד בק: הלהט״בים והפרוגרסיבים לא מבינים שהם הבאים בתור

מנהיגי אירופה נשאו הצהרות תומכות בישראל וקנצלר גרמניה אף הגיע לביקור, אך באותו הזמן הושלך בקבוק תבערה לעבר בית כנסת בברלין

שתפו :

המלחמה בישראל משפיעה גם על יהדות העולם שסובלת מעלייה במספר האירועים האנטישמיים.

בגרמניה למשל נערכו השבוע הפגנות אלימות שכללו יידוי בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת. משטרת גרמניה אף נדרשה להציב לראשונה אבטחה על אנדרטת השואה, וכל זה אחרי שהממשלה אסרה על קיום הפגנות פרו-פלסטיניות בשטח המדינה.

בית הכנסת בברלין שהותקף

העיתונאי והסופר אלדד בק, שליח "ישראל היום" באירופה, מתגורר לא רחוק מבית הכנסת שהותקף והוא מעיד כי תופעת האנטישמיות הולכת וצוברת תאוצה. הוא מזכיר כי ב"צוק איתן" היה כבר מקרה של השלכת בקבוק תבערה בידי פלסטינים לעבר בית כנסת בגרמניה, והשופטת קבעה שמדובר במחאה לגיטימית על מעשיה של ישראל, כך שהבעיה עמוקה יותר:

"היה כאן שיתוף פעולה מלא מצד רשויות החוק באירופה עם תופעה שהתרענו מפניה ללא הרף. במשך שנים הזהרנו שמה שקורה במזרח התיכון יגיע לאירופה אבל העדיפו לעצום עיניים ולא לראות בכך אנטישמיות".

הוא מוסיף כי ישנו פער עצום בין ההצהרות הטקסיות של קנצלר גרמניה שביקר בישראל לבין הנעשה בשטח.

עם זאת, מבהיר בק כי יותר ויותר אירופאים מרגישים את המציאות המוסלמית הברברית על בשרם – בשכונה שלהם, ולכן הם פתוחים יותר במידה מסוימת להבין את החוויה בישראל. אך לצידם יש את מי שדבקים בעיוורון – בין אם משיקולים פוליטיים או מנאיביות.

לסיום, מבקש אלדד בק להעביר מסר מעודד: "לא צריך להיות אכפת לנו מה דעת הקהל העולמית חושבת, 'חשוב מה שיעשו היהודים – לא מה שיעשו הגויים' אמר בן-גוריון. עם זאת חשוב גם לא להרפות מהמלחמה על דעת הקהל".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום