חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר מוטי קידר: "חמאס קלקלו את התוכנית הגדולה של האיראנים"

ד"ר קידר מסביר מדוע בחרו בחמאס לפתוח את המתקפה על יישובי הדרום דווקא בתאריך שבו עשו זאת

שתפו :

המזרחן, ד"ר מרדכי קידר עונה לשאלת מאזין שביקש לדעת האם יש אפשרות שאיראן מקדמת את הגרעין שלה בזמן שישראל עסוקה עם הפרוקסי שלה בצפון ובדרום: "בהחלט יכול לקרות שהאיראנים מקדמים את הגרעין בזמן שאנחנו עוסקים עם הפרוקסי שלהם. כשדיברנו על המתקפה המשולבת כשהאמריקנים לא נמצאים בחלק הזה של העולם זו הייתה התוכנית האיראנית. אבל זה תוכנן אחרי שלאיראן יש נשק גרעיני כדי לוודא שלראש התמנון יש חסינות בפני התקפה".

קידר מסביר מה הייתה הסיבה שחמאס בחרו דווקא את אותה שבת-שמחת תורה כדי לתקוף את ישראל ולא עשו זאת שבוע או שבועיים קודם כשהתנאים היו דומים: "חמאס למרות שההתחמשות שלהם והתוכנית הייתה איראנית, הם פתחו במלחמה שלא על דעת האיראנים. למה הם עשו את זה אז ולא שבועיים קודם שאז היה מצב די דומה? התשובה היא שבאותו יום היתה להם מטרה אטרקטיבית שלא היתה להם בזמן אחר ואלו מסיבות הטבע וזה מה שגרם להם לתזמן את המתקפה באותו יום. אלפי בני נוער שרוקדים במשך כל הלילה ועייפים לקראת בוקר זו הזדמנות שחמאס לא רצו לפספס".

קידר טוען כי ההתקפה של חמאס קלקלה לאיראן את התוכנית הגדולה של התקפה מכמה חזיתות בבת אחת: "פינוי היישובים – רצו לקחת מחיזבאללה את היכולת לעשות את מה שחמאס עשו. הפינוי הוא לא כדי שתמרון צבאי יעבור דרך הקיבוץ. האיראנים רוצים שהמערכה תהיה כוללת עם המיליציות בעיראק, בסוריה ובתימן. זו הייתה אמורה להיות מלחמה בהפתעה שבבת אחת נופלים על ישראל מי יודע כמה אלפי טילים מכל הכיוונים. זו הייתה התוכנית האיראנית השטנית. חמאס קלקלו את התוכנית הגדולה של האיראנים. האיראנים גם נפגעו מכך שחמאס עשו את מה שעשו דעאש. זה הזיק לעניין הפלסטיני ודרכו לעניין האסלאמי בכלל. ולכן ארה"ב ומדינות אירופה נמצאות יחד עם ישראל. לא בגלל שהם כ"כ אוהבים את ישראל אלא בגלל שזה מזכיר להם את דעאש".

במה תיקן הרב זיני את האבחנה של ד"ר קידר לגבי ההשוואה לדעאש?


צפו בדיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום