Search
Close this search box.

מיזם התחבורה החדש "דרך שווה" אולי שוויוני, אבל לא הוגן

הממשלה שוב מתעמרת בחרדים, על אף שהם צרכני התחבורה הציבורית הכבדים ביותר בישראל, בעקבות הרפורמה מחירי הנסיעה בעריהם יעלו

תגיות

שתפו :

חרדים הרב קנייבסקי
צילום: תומר נויברג פלאש 90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ושר האוצר, אביגדור ליברמן הכריזו אתמול (א') ברעש גדול על מהפיכת "דרך שווה", מהפכת שירות ותשלום בתחבורה הציבורית. לטענתם הרפורמה מתקנת עיוותים היסטוריים בכל שיטת התעריפים ומייצרת צדק תחבורתי – ככל שתסעו יותר, כך זה ישתלם יותר.

בין ההטבות שהפורמה מציעה ניתן למצוא מנויי נסיעה חדשים ומשתלמים, תעריפים אחידים והגיוניים, הנחות של 50% על מנויים חודשיים לילדים ונוער, נסיעה חינם לבנות ובני 75 ומעלה, והטבות נוספות שיאפשרו לכם ולכן לבחור בתחבורה הציבורית כחלופה העדיפה והמשתלמת ביותר.

דרך שווה וחרדים
צילום באדיבות דוברות משרד התחבורה והאוצר

אלא שלא לכולם הרפורמה משתלמת. הציבור החרדי הוא הצרכן הכבד ביותר של התחבורה הציבורית. רובו המוחלט של הציבור מתנהל רק באמצעות קווי האוטובוס ולכן הם גם זוכים למחיר זול במיוחד בעריהם. אך הרפורמה קבעה מחיר אחיד של 5.5 שקלים לנסיעת אוטובוס ללא התחשבות בכמות הנוסעים שנמצאת על האוטובוס או בתדירות האוטובוסים הנמצאת באותו עיר.

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) מתייחס לרפורמת התח"צ ואומר "מבלי לגרוע ממספר אלמנטים טובים שיש ברפורמה, נראה שהדברים נעשו דווקא על חשבונם של המשתמשים הכבדים ביותר בתח"צ. הייקור הצפוי בגלל ביטול הערך הצבור, שיטת התעריפים החדשה שאינה מיטיבה עם משתמש תח"צ ממוצע שאינו חורש את הארץ לאורכה ולרוחבה מדי יום. ומעל הכל, ברפורמה הזו יש עוול מובנה ולא הוגן כלפי ציבור ענק של נוסעי התחבורה הציבורית בערים החרדיות, שמעתה ייאלצו לממן מכיסם הפרטי את תפעול האוטובוסים הריקים בערים אחרות".

הוא הסביר כי "לפי שיטת ההתחשבנות של המדינה עם מפעילי הקווים, שהכסף מהנוסע משולם למדינה והיא מחלקת אותו לחברות פר ק"מ נסועה וללא קשר לכמות הנוסעים. קווי התח"צ בערים החרדיות העמוסים בכל שעות היום ועולים הרבה פחות ממקביליהם בערים אחרות, יממנו מעתה הלכה למעשה את האוטובוסים הריקים בערים אחרות, כיון ששם משרד התחבורה נאלץ לממן באופן נרחב בהרבה את תפעול הקווים כדי להשלים את המימון החסר לרווחיות הקו".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%99%d7%a9-%d7%a9%d7%91%d7%90-%d7%9c%d7%a0%d7%a4%d7%a5-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%92%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%a8%d7%93%d7%99%d7%9d/

אשר הוסיף ש"הסיבה שהנסיעות בחלק מהערים החרדיות היו זולות יותר היא מדיניות תחבורתית חכמה שמשקללת את העובדה כי בערים החרדיות העלות למפעיל נמוכה בהרבה בגלל עומס נוסעים בקווים. זה לא בגלל מדיניות סבסוד מפלה כפי שניסו להציג זאת. כעת, הרפורמה החדשה מבקשת לכפות מחיר יקר יותר על נוסעי הקווים הללו כדי לממן בכסף שלהם תגבור ועידוד תח"צ בערים אחרות שבהן הציבור מעדיף שימוש ברכב פרטי על פני התחבורה הציבורית. זה לא הוגן בלשון המעטה".

"אני קורא למשרד התחבורה", אמר אשר, "לגלות שקיפות מלאה ולהציג לציבור את נתוני התפוסה בקווי התח"צ בחלוקה מאובחנת לפי ערים ויישובים שנדע את האמת. לא יעלה על הדעת שרפורמה המתיימרת להיטיב עם משתמשי התח"צ תפגע בזכויותיו של הציבור שהכי מוטה תחבורה ציבורית, אין פה לא צדק ולא יושר".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום