חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם ניתן בכלל להשמיד את חמאס?

ראש מחלקת המחקר של הביטחוניסטים אור יששכר והמזרחן יוני בן מנחם בדיון על התערבות ארה"ב בלחימה בצפון ובאיראן

שתפו :

מאז החלה הלחימה בעזה מנסים בחיזבאללה ״לעקוץ״ את ישראל שוב ושוב בירי לעבר היישובים שעל הגבול כדי לבחון את תגובת וסבלנות ישראל.

ד"ר יוני בן מנחם משוכנע כי ישראל לא תתחיל בלחימה בצפון בעיקר בגלל שזה מה שארה"ב ביקשה מישראל: "ביידן ביקש לא להפעיל מכה מקדימה מול חיזבאללה בצפון. לארה"ב יש שיקולים מעבר לשיקולים של ישראל והם הועברו לראש הממשלה ולחברי הקבינט. הם רוצים לנהל את המאבק מול חיזבאללה ואיראן ולכן ביקשו מישראל להתמקד בעזה".

קידר
ביידן ונתניהו בנתב"ג. צילום: חיים צח, לע"מ

 

 

 

 

 

 

מבחינתו של אור יששכר כניסה קרקעית תהיה בלתי נמנעת: "אנחנו שומעים קולות בעולם שמבקשים מישראל למנוע הסלמה, גם מנשיא ארה"ב וגם מראש ממשלת אנגליה.

בתקופה הזו הבנו שמניעת הסלמה, שהכלה, הוכחו כשגויות מן היסוד. הסלמה זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. ישראל תצטרך להכנס קרקעית כי ניסינו את המהלכים הכירורגיים האלה במשך המון זמן. אנחנו חייבים את זה לעם שלנו ולמאות אלפי המילואימניקים על הגבול. קבינט המלחמה הגדיר את המטרה כמיטוט שלטון החמאס ביכולות המדיניות והצבאיות שלו. אי אפשר לעשות את זה רק עם חיל האוויר".

"לדוגמה", אומר יששכר, "אי אפשר להפציץ מהאוויר את בי"ח שיפא למרות שאנחנו יודעים שהנהגת החמאס יושבת שם בבונקר מתחת לבית החולים הזה. מבחינת ההפגזות בעזה, מדובר על פעמיים צוק איתן ועדיין הם ממשיכים לירות רקטות. ולכן מהלך קרקעי הוא בלתי נמנע".

האם הגדרה של השמדת חמאס היא בכלל מטרת ריאלית של המלחמה?


צפו בדיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום