חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עלול לגרום לאיראן להצטרף למלחמה?

המזרחן אליהו יוסיאן בראיון על המקומות שישראל יכולה לפעול בהם ללא סיכוי שהאיראנים יצטרפו ומתי מהלך של ישראל עלול להביא למלחמת עולם שלישית

שתפו :

ישראל נערכת בצפון מול חיזבאללה ובדרום למהלך קרקעי מול עזה.

המזרחן והחוקר אליהו יוסיאן, זוכה פרס ״בטחון ישראל״, משרטט באופן מחושב את הסיכויים והמהלכים שישראל תעשה שעלולים לגרום לאיראן להצטרף. יוסיאן: "אם ישראל הולכת על מיטוט החמאס, ואני לא מאמין שניתן להשיגו, איראן לא תתערב. סיבה ראשונה, העזתים הם שמים והאיראנים הם ארים. סיבה שניה, בעזה הם סונים ובאיראן שיעים. סיבה שלישית היא כי העזתים לא שווים. בשביל איראנים, הערבים הם כמו כוס חד פעמית, אם זה מתלכלך מביאים כוס אחרת. בתפיסת העולם האיראנית הם האדונים שמנהלים ולכן גם לא תשמע על איראני מחבל מתאבד, כי יש מספיק ערבים שיעשו את זה. מבחינה תרבותית האיראנים ייכנסו לטובת העזתים".

מנגד, מסביר יוסיאן, המקרה יהיה שונה לגמרי במקרה של התחלת מלחמה בצפון: "אם ישראל הולכת על תהליך של קיפול חיזבאללה, האיראנים הצהירו שבמקרה כזה הם יצטרפו לתמונה. כי הם הזרוע הארוכה שלהם בגלל שהם שיעים והם לא יכולים להפקיר אותם. דבר שני הוא שהם הרבה יותר חזקים ואיראן לא רוצה להפסיד אותם.

במקרה כזה שהאיראנים ייכנסו לזירה אז גם האמריקנים אמרו שהם ייכנסו, ואם האמריקנים ייכנסו אז גם רוסיה תכנס וגם סין. זה לא מקרה שביידן הגיע לקבינט המלחמה. הוא אמר שהוא מוכן להתערב ולעזור אבל בשביל כמה עזתים זה לא שווה. זה לא פשוט שבגלל זה תפרוץ מלחמת עולם שלישית".

"ולכן", אומר יוסיאן, "התוכניות של ישראל זה אירוע רציני שאי אפשר לדעת איך הוא ייגמר. אני לא מאמין שאפשר למוטט את החמאס אבל גם אם כן, על החלק הזה אפשר ללכת למלחמה. על החלק הצפוני זה כבר מדרון שיכול להיות חלקלק".

הבעיה של ישראל, לדעת יוסיאן, היא שהיא איננה יודעת לנקום ועסוקה כל היום בחינוך לשלום ולא מבינה שהשלום מגיע רק אחרי שמכריעים את המלחמה: "אנחנו צריכים להתנהג כמו במזרח התיכון. לילה ראשון היינו צריכים להוריד 50 אלף עזתים, נקמת דם. כשאנחנו מתחילים לקבור את מתינו – שם יקברו את מתיהם. דיוני קבינט אח"כ, מו"מ הומניטרי אח"כ, שבויים אח"כ, אבל לילה ראשון גל של מטוסים מורידים 50 אלף. זו שעת חסד".

מה האינטרס של סין ורוסיה בהשתתפות במלחמה הזו?


צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום