חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הממשל הרוסי התחרפן לגמרי"

מאמר שנכתב בבמה רשמית של ממשלת רוסיה מנסה לשכנע את העם הרוסי כי האוקראינים והמערב הם נאצים, ונאצים הרי מוצדק למגר ולהשמיד בכל אמצעי

הטבח בבוצ'ה הגיע אחרי הצדקה ארוכה ומפורטת של תועמלני הממשל לטבוח בעם האוקראיני. יגאל ליברנט, היסטוריון של רעיונות, מסביר את המאמר הנוראי שתרגם לעברית.

[vplayer id='12940']

 

ליברנט מספר על הטקסט המזעזע שנכתב בעיתונות הרוסית בתחילת השבוע. בטקסט נכתב בצורה ברורה שמטרת המבצע באוקראינה הוא לחסל את אוקראינה: "זה טקסט שהוא לאתר של רשות החדשות הממלכתית הרוסית. כלומר, אתר ממלכתי לחלוטין; משהו כמו תאגיד השידור שלנו ששייך למדינה. זה טקסט שנכתב על ידי יועץ פוליטי והוא למעשה מכריז בריש גלי שהמבצע באוקראינה נועד לחסל את המדינה האוקראינית ולייסד בה כמה רפובליקות עממיות בחסות רוסית. אולי לקחת ממנה שטחים מסוימים ולעקור משם כל רמז ללאומיות אוקראינית שאותו הרוסים תופסים כאיום עליהם".

בטקסט שנכתב, השוו מספר רב של פעמים בין הלאומיות האוקראינית לנאצים. לדבריו, הטענות האלה הם לא חדשות וכבר לפני כמעט עשרים שנה התחילו לקרות ללאומיות האוקראינית "נאציזם". ליברנט אומר: "זה תהליך שנמשך הרבה זמן. הוא לא התחיל היום והוא לא התחיל לפני שנה או שנתיים. כבר מראשית שנות האלפיים רוסיה טוענת טענות כאלה ואחרות בקשר לרפובליקות סובייטיות לשעבר זה התחיל עם המדינות הבלטיות ומ-2004 בערך הנרטיב הזה הופיע בתקשורת הרוסית. שבו הם מנסים להזכיר את השיתוף פעולה של חלק מהאוקראינים עם הנאצים במלחמת העולם השנייה ובצבעים האלה הם מנסים לצבוע כל מי שבצורה כזו או אחרת תומך בלאומיות האוקראיני".

לדבריו, היות ורוסיה היא מדינה דיקטטורית, קשה באמת לדעת מה הציבור הרוסי חושב על ההשוואה של האוקראינים לנאצים. ולמרות שיש ברוסיה סקרים שבודקים את דעת הציבור הרוסי, הם לא אמינים: "זאת שאלה שמאוד קשה לענות עליה. זה כמו שנשאל כמה אחוזים מהרוסים באמת תומכים בפוטין. מתפרסמים ברוסיה סקרים סוציולוגיים כאלה ואחרים ומתפרסמים אחוזים כאלה ואחרים. אבל צריך להבין שסוציולוגיה נועדה לארצות חופשיות שיש בהם דמוקרטיה ומשטר ליברלי רק ששמה אנשים בעצם חשופים לכל המידע שקיים ויכולים להגיד את דעתם ללא חשש לתוצאות".

https://tovnews.co.il/%d7%a8%d7%91%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%91%d7%9c%d7%91%d7%9c%d7%aa%d7%9d/

הוא מדגיש שאפשר לראות שיש אחוז קטן מהרוסים מסכימים לענות לסקרים האלה כי הם מפחדים לדבר. "ברוסיה בה כל התקשורת שייכת למדינה מזה לפחות עשר שנים; ובחודשים האחרונים, במיוחד מאז תחילת המלחמה, נסגרו אפילו הנקודות אור הקטנטנות שנשארו. כלומר אין שם תקשורת חופשית כרגע בכלל. כל התעמולה היא תעמולה ממלכתית. והבחירות מהונדסות מזה 22 שנה. אנחנו מבינים שהסקרים האלה אין להם משמעות. ככה שאנחנו לא יכולים לדעת כמה קונים יש לתעמולה הזאת".

ליברנט מסביר שלמרות שהתקשורת ברוסיה היא ממסדית ומייצרת תעמולה, היא שינתה את המסרים שהיא העבירה בתחילת המלחמה. אם בתחילת המבצע הוכרז על ידי פוטין והצבא הרוסי כי אין מלחמה ומטרת המבצע היא להילחם בכנופיות ניאו-נאציות עכשיו המצב הוא אחר. הסיבה לטענתו היא ההבנה שיש תמיכה רחבה בעם האוקראיני לשלטון של מדינתו, ואפשר לראות את שינוי התפיסה של השלטונות הרוסים בתעמולה ברשתות הטלוויזיה ברוסיה: "מתפרסמים דיבורים כאלה בטלוויזיה בתוכנית אירוח, בתוכנית חדשות. מן הסתם זה נותן רוח גבית גם כן לעניין הזה של הטווח בבוצ'ה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום