חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בכיר בשב"כ לשעבר: "אנחנו על סף מערכה עולמית"

מהם השינויים האסטרטגיים בהם ישראל נוקטת במלחמה הנוכחית וכיצד דואגים שיישובי הגבול בצפון לא יהפכו ל"עוטף לבנון". ד"ר דורון מצא מנתח את החידושים במהלכים של ישראל

שתפו :

כמעט שלושה שבועות מאז ההתקפה הרצחנית על יישובי העוטף, וישראל עדיין מחכה לכניסה הקרקעית. הדילמה בין להכות בחמאס כשהעולם לצידנו לבין הערכות טובה יותר לתמרון קרקעי היא דילמה לא פשוטה שגם הבכיר לשעבר בשב"כ, דורון מצא מודה שהוא שמח שהוא לא צריך להחליט לגביה: זו דילמה עצומה. אני לא שותף לדיונים בבור ואני לא רוצה להיות בנעליו של נתניהו".

 

 

 

 

 

לדבריו ההמתנה הזו היא חלק משינוי החשיבה: "יש פה שינוי במובן הזה שיש דחיה בתמרון הקרקעי, אנחנו כמו בקבוק שמפניה שמנערים אותו ואף אחד עדיין לא משחרר את הפקק.

הקשבתי אתמול לשני אנשים, הראשון הוא דובר צה"ל שאמר שללא כניעה של חמאס ושחרור החטופים צה"ל ייכנס למהלך קרקעי. האדם השני הוא שר הבטחון גלנט שאמר שלפני שמחבלי החמאס יפגשו את חיילי צה"ל הם יפגשו את הפצצות המדויקות של חיל האוויר".

"אם אתה מחבר את שתי האמירות האלה", מנתח ד"ר מצא, "יש בהן סוג של סאבטקסט שיכול להיות שישראל הגדירה מחדש את הרעיון המערכתי שלה שהוא מיטוט חמאס, גם צבאית וגם פוליטית.

לצידה הייתה מטרה נוספת שהוגדרה על ידי ראש הממשלה ולא מדברים עליה היום, וזה יצירת סדר מזרח תיכוני חדש. כלומר שינוי מערכת הכללים במזרח התיכון. פה עמדה ההנחה שגם אם נמוטט את החמאס ברצועה, הרי שלא ייפתר אסטרטגית מהותית שום דבר. כי מאחר ומדובר במערכה שלמה של איראן וחיזבאללה, המלאכה לא יכולה להסתיים רק בזה".

לסיכום, אומר ד"ר מצא, המלחמה הנוכחית הולידה מודל חדש שמבין שהמלחמה צריכה להתנהל מתוך ראייה של כל הזירות של האויב במרחב: "כאן בעצם נכנסנו למצבים מורכבים: מי שסיבך את המצב זה חיזבאללה שהפך את הגליל לסוג של עוטף לבנון.

לתוך כל זה צריך להכניס את ההקשרים המדיניים וההקשרים ההומניטריים ולכן הסיפור השתנה ומדינת ישראל במקום לתמרן קרקעית מאמצת מודל חדש שלפני שתהיה כניסה קרקעית תהיה כתישה אווירית ארוכת טווח שמטרתה לשחוק את חמאס מהאוויר".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Dan Goldstein
6 חודשים לפני

תבהלה.
״עולמי״ ״סדר חדש״, …

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום