Search
Close this search box.

אחרי שהגיע לשיא של שמונה שנים: ליברמן מודיע על הפחתת המס על הדלק

באופוזיציה תקפו: "נחריף את המאבק עד שליברמן והממשלה המנותקת הזו יעשו צעדים אמיתיים ומשמעותיים להורדת גל עליות המחירים"

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שמחירי הדלק הגיעו בסוף השבוע שעבר לשיא של שמונה שנים, שר האוצר אביגדור ליברמן מודיע על הפחתת המס על הדלק: "מחזירים את הכסף לאזרח ומפחיתים את מחיר הדלק בחצי שקל לליטר! היום הורדתי את מס הבלו על הדלק והסולר, החלטה שהתקבלה בזכות נתוני הצמיחה הגבוהים של הכלכלה הישראלית. נמשיך לקבל החלטות אחראיות על בסיס הנתונים בשטח בלבד. נמשיך להקל על האזרחים ולהוריד את יוקר המחיה באחריות".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) תקף את החלטת ליברמן: "מעט מדי, מאוחר מדי. מאז הקמת הממשלה עלה מחיר הדלק ב-1.31 ש"ח, מתוכם 24 אגורות מס. חצי שקל, זה לומר לאזרחי ישראל: אתם תספגו 81 אגורות מעליית המחיר ואנחנו 26 אגורות. לעג לרש. נחריף את המאבק עד שליברמן והממשלה המנותקת הזו יעשו צעדים אמיתיים ומשמעותיים להורדת גל עליות המחירים".

למרות הצהרותיו על הורדת יוקר המחיה, מאז שהוקמה הממשלה ציבורים רבים נפגעו מהחלטות כלכליות כאלה ואחרות של ממשלת ישראל. מוצרי צריכה בסייסים התייקרו ונרשמה ביקורת ציבורית רבה על המדיניות הכלכלית של משרד האוצר.

חלק מהחלטות הממשלה:

המס על החד פעמי: בסוף השנה שעברה, החליטה הממשלה להטיל מס בגובה 11 שקל לקילו על כלים חד פעמיים.

המס על המשקאות הממותקים: החל מתאריך ה-1.1.22 נכנס לתוקפו המיסוי על המשקאות המתוקים. על משקאות עם 5 מ"ג סוכר ל-100 מ"ל יוטל מס קנייה של שקל אחד לליטר משקה, 6 שקלים לליטר תרכיז ו-6 שקלים לקילו אבקה.

המיסוי על תחליפי הדלק: עוד מס שנכנס לתוקף בתחילת השנה הוא המס על תחליפי הדלק: מס של 3,978 שקלים לטון על תחליפי דלק וחומרים ממיסים ו-2,983 שקלים לאלף ליטר על שמני סיכה.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%99%d7%aa%d7%94-%d7%94%d7%98%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%9b%d7%9c%d7%9b%d7%9c%d7%99%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%93%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%a0%d7%a4%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d/

מחירי החשמל: גם מחירי החשמל עלו בתקופת בממשלה הנוכחית בשיעור של 5.7%.

גזירת המעונות: אחד מהנושאים הכואבים והשנויים במחלוקת שיצרה הממשלה הנוכחית הוא מה שמכונה 'גזירת המעונות'- החלטה של ליברמן לפיה יש שינוי בתנאי הזכאות לסבסוד במעונות לגיל-הרך כך שמשפחות חרדיות קלאסיות לא יזכו לסבסוד. מדובר קשה שתפגע בעשרות אלפי משפחות.

בתחילת השנה, חברות רבות מזון במשק הודיעו על עליית מחירים בעקבות גל ההתייקרויות במשק. עקב כך, שלחו שרי האוצר והכלכלה מכתב לחברת אסם בה הם ביקרו את כוונתם לעלות מחירים: "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה. לפיכך, בתקופה מורכבת זו, מצופה מחברת אסם לגלות אחריות ולהודיע על ביטול העלאת המחירים עליה הודיעה החברה. אנו נמשיך לעקוב באחריות הלאומית הנדרשת אחר המחירים לצרכן הישראלי, ובמסגרת זו לא נהסס לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנות.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום