חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"השופטים היו צריכים להעיף את העתירה הזו מכל המדרגות"

מהו מקומם של השופטים במהלך מערכה צבאית? עו"ד זהבה גור במסר חד משמעי אל בג״ץ בעקבות העתירה לגבי בית החולים בעזה

שתפו :

עו"ד זהבה גור לא משוכנעת שמערכת המשפט באמת שינתה כיוון בעקבות האירועים בשמחת תורה: "את השינוי נוכל לראות רק בטווח הארוך אם הוא קרה. זה שהמערכת מושפעת ומלאה משפטיזציה זה משהו שכולנו מכירים ואני לא רואה שינוי דרמטי כי לא קרו הרבה אירועים משפטיים בתקופה הזו. אין לנו מספיק אינדיקציות כדי להצהיר שגם פה חל שינוי".

אחד המקרים אליהם התייחסה עו"ד גור קרה ב-21 באוקטובר. ארגון "רופאים לזכויות אדם" הגיש עתירה לבג"ץ בה התבקש צו על תנאי נגד "אילוץ בית החולים אלקודס בעזה להתפנות", נגד תקיפתו, או לפחות נגד פינויו ותקיפתו כל עוד לא התפנו ממנו החולים: "משהו בוודאי צריך להשתנות בהקשר של בג"ץ ברגע שהוא מתערב בשיקולים מבצעיים. בג"ץ לא יכול לדון בנושאים של הפעלת כח בזמן מלחמה. זה לא קיים בשום מדינה. קח לדוגמא את בג"ץ של בית החולים אל קודס. השופטים היו צריכים להעיף את העותרים מכל המדרגות".

"אין להם שום הכשרה מקצועית", מדגישה גור, "והוא לא יכול להחליט אם להוריד את בית החולים, אם כמה ירו לעבר הגדר וכמה ובאיזה מקרה. זה לא קורה בשום מדינה ובוודאי לא בזמן מלחמה. לא יכול להיות שאויבי ישראל ישתמשו בעמותה ישראלית כדי לקבל זכות עמידה בבג"ץ. צריך להעיף אותם".

מה עושים במקרה שהחיילים עוברים על חוקי המלחמה?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בנצי
בנצי
6 חודשים לפני

שופטי בגץ מטורפים

גיל
גיל
6 חודשים לפני
הגב ל  בנצי

בוגדי בגץ

גיל
גיל
6 חודשים לפני

ביבי לא לקח שום שלטון. השמאל שולט. חפש מתן וחולצות תכלת תראה שהשב"כ תכנון הכל בעזה. וגם לפי זה השב"כ שמאלני קיצוני ורוצה מדינה פלסטינאית. ראשי השב"כ מושחתים. https://www.docdroid.net/SmwbQZR/9102023-pdf

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום