חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התקדים המסוכן של בג"ץ בזמן מלחמה

בשבוע שעבר התמנה השופט עוזי פוגלמן לממלא מקום נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות שהגיעה לגיל פרישה. כבר בתחילת כהונתו יצר השופט פוגלמן תקדים מסוכן

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

הפוסט הזה מיועד לאלה שלא הבינו עד היום מדוע צריך להחזיר את בג"צ לגודל המקורי שלו ואולי אף פחות.

בשבת לאחר חצות הגיש לפתע ארגון שמאל "רופאים לזכויות אדם" עתירה לבג"צ בבקשה להוציא צו בהול נגד פינוי בית החולים "אל-קודס" שבעיר עזה. העתירה התבססה על דיווח מבית החולים לפיו:

"קצין צה"ל התקשר לפני זמן קצר לבית החולים והורה לאנשיו לפנות אותו מיד, תוך ציון כי במקום עתידה להתבצע פעילות צבאית בטווח הזמן המידי".

העתירה הוגשה בלא שנעשתה בכלל פנייה מוקדמת לצה"ל. בג"צ היה חייב לדחות את העתירה על הסף !! שכן, אנחנו במלחמה וכאשר התותחים רועמים השופטים צריכים לשתוק.

אבל בבג"צ ראו כאן הזדמנות נוספת לבסס את שליטתם במדינה. הנשיא הזמני של בית המשפט העליון עוזי פוגלמן החליט שיש לדון בעתירה ומינה הרכב של 3 שופטים שידונו בה.

 

להרכב זומנו השופטות האולטרא-שמאלניות ואולטרא-אקטיביסטיות רות רונן ודפנה ברק-ארז. ולצורך ה"איזון" צורף אליהם השופט חאלד כבוב שכבר הוכיח בפסיקות קודמות שכאשר מדובר במגזר שלו, הפסיקות שלו ילכו אחרי נטיות הלב שלו.

הפרקליטות הצבאית השיבה לעתירה וטענה כי במהלך הלחימה נמסרו הודעות מקדימות למגוון מוסדות ברצועת עזה, הודעות הממליצות להם להעתיק את פעילותם למקום אחר, על מנת לצמצם את הסכנה הנשקפת לאזרחים ולרכושם.

הפרקליטות הצבאית גם הדגישה כי מסירת ההודעות אינה מלמדת על כוונה ספציפית למתקפה וכי נכון לעכשיו, אין כוונה לתקוף את בית החולים "אל-קודס". כאמור, במקום לדחות את העתירה על הסף, בג"צ דן בה. נכון, הוא דחה את העתירה בנימוק שהיא "הוגשה ללא בסיס עובדתי מינימלי". אבל כמו שאנו מכירים את בג"צ, עצם הדיון בעתירה קבע את התקדים :

בג"צ יכול לדון בעתירות נגד צה"ל גם בזמן מלחמה!

לא צריך להיות נביא כדי לדעת מה הולך לקרות בקרוב. מבול של עתירות נגד צה"ל יוגש על ידי ארגוני השמאל למיניהם. היות ובג"צ כבר קבע את התקדים, הוא גם ידון בכולן. בסופו של דבר, אחת העתירות גם תתקבל. עכשיו כבר ברור לכולם, בג"צ הוא המפקד של צה"ל.

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ערן
ערן
6 חודשים לפני

נו מה חדש? בגצ בשירות החמאס! יש להם זמן לדיונים בעתירות, משועממים אטומים ומנוכרים. שיזדיינו!

הקיר
הקיר
6 חודשים לפני

אותם אנשים שצדקו בקשר לחמאס צדקו גם בקשר ל d9 …

יוסף ירושלמי
יוסף ירושלמי
6 חודשים לפני

אילו המשטרה והפרקליטות במדינת ישראל היו באמת משרתי העם, היו עוצרים את כל שופטי בג״ץ (וגם את אהרון ברק והיועשי״ת) ומעשימים אותם בבגידה ובסיוע לאוייב. (ועונש מוות לא בוטל על הפשעים האלה במדינת ישראל).

ישראל
ישראל
6 חודשים לפני

לא צריך לומר כלום! לפרסם שלטי חוצות ובכל דרך של פרסום את פסקי הגוף הזה. להוסיף שלוש נקודות. העם לא טיפש. הדברים מדברים בעד עצמם. זהו גוף רגרסיבי מובהק. כל ערך כל רגש ישראלי כל לוגיקה פשוטה הוא הופך במוחו המשובש. זה צריך לדרבן את הממשלה שבזמן המתאים, אחרי המלחמה להמשיך ביתר שאת את יישום הרפורמה. כל דיון וניסיון לחדור להלך החשיבה המעוות של הגוף הזה,"דביק" ומתסכל בחייאת! צבא צריך לנמק צעדים צבאיים?! אגב על פי החוק הבינלאומי, צהל מכוסה. אבל מי שואל אותם בכלל?! רצחו לנו 1400 אזרחים טובים וישרים. אנסו נשים חיות ומתות. ערפו ראשי ילדים. חתכו איברים. שבו ילדים נשים זקנים חיילים. שילמדו קצת תנך ספר שמואל א וב ויראו איך מטפלים ברשעים מעין אלו. הרשעים של האג יחפשו אותנו בין כה וכה. לפחות שאת ההרתעה לא נאבד! צריך להכניס כוחות רעננים לימין. שלא מפחדים ממה שיגידו. כמו שבן גוריון עשה מעשים בלי שאלות. הקים יחידת מסרסים לאנסים אויבי ישראל.

האם השופטים לקחו אחריות
האם השופטים לקחו אחריות
5 חודשים לפני

אריק

רפאל
רפאל
5 חודשים לפני

חייבים להשעות את ממשלת בג״ץ לפני האסון היותר גדול ומייד
הציבור חייב להבין את זה אחרת האסון הבא יחייב לעשות זאת
תבחרו איזה דרך הציבור רוצה ????

יהודי 1
יהודי 1
5 חודשים לפני

יש לומר לבגצ להרגע !
חובה להוציא להם את האוויר מהמפרשים בהוראה חדה שאין להם מה להתערב בלחימה פעילה!
צריך לגעור במערכת המשפט ובעומד בראשה כמחליף עד שהממשלה תחליט על השינויים הנדרשים.
גם הציבור צריך לומר את דברו היות שילדינו הם המושפעים מהחלטות מעוותות של בגצ שאינו מבין במחלמות!

ברוך
ברוך
5 חודשים לפני

עצם זה שבגצ דן בעתירות באמצע המלחמה יכול להוות הגנה טובה בעתיד על חיילי צהל, כאשר יבואו האשמות לפשעי מלחמה. אצם זה שבגצ דן בעתירות כאלה יתן הוכחה על אוביאקטיביות של בגצ, וכשבגצ יהגן על חיילנו לא יכלו להיות טענות נגד.

חנן
חנן
5 חודשים לפני

פוגלמן הוא שיבוט של אהרון ברק ואסתר חיות, שמזמן היו אמורים להעלם ממערכת המשפט. חבורת הביזיונרים של מדינת ישראל. בוז ובושה שיצורים כאלה קיימים בישראל.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

9
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום