חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר אסף מלאך: יש דרך פשוטה לנצח את המלחמה הזאת אחת ולתמיד

ד"ר אסף מלאך מסביר מהם החסמים העומדים בפני ישראל ומדוע היא חייבת לעסוק "ביום שאחרי" כדי להשפיע על התנהלות הלחימה בהווה

תגיות

שתפו :

שאלת "היום שאחרי" תשפיע גם על ההווה. ד"ר אסף מלאך, ראש המכללה למדינאות ומרצה לפילוסופיה פוליטית בראיון לזיו מאור על החסמים שאיתם מתמודדת ישראל, כיצד הם משפיעים על ההתנהלות בהווה וכיצד ישפיעו על העתיד: "אני חושב שהמילה התפכחנו משקפת את מה שקרה בחברה הישראלית, כל אחד במקום שלו. ההתפכחות שייכת לכולנו ומחייבת אותנו להערך מחדש גם מבחינה מבצעית כדי שלא נפעל כמו שפעלנו בשנים קודמות".

"אנחנו רואים מתקפה חסרת תקדים על עזה. מחריבים יותר, יד קלה יותר על ההדק", מנתח ד"ר מלאך, "עם זאת יש שלושה חסמים שלא מאפשרים למלחמה להתנהל: הראשון, הוא המשפטי מוסרי – אין בהירות מספקת עדיין לגבי ההבנה של משמעות המלחמה הנוכחית ולכן אנחנו ממשיכים לספק דלק לרצועה, אין הפצצה של החשמל".

"הנושא השני הוא חסם בינלאומי", אומר ד"ר מלאך, "אנחנו מאוד מתפעלים מהאשראי של ארה"ב וצרפת אבל לא מבינים את ההכרח והחשיבות של החיכוך עם הממשלים הזרים על מנת שנדחף לכיוונים הרצויים לנו.

החסם המרכזי והשלישי הוא חוסר הבהירות לגבי היום שאחרי. כל עוד אנחנו חושבים שיקום שם שלטון של הרש"פ או שלטון בינלאומי יש לנו חוסר רצון לפגוע באופן מוחלט ברצועת עזה".

בגלל כל אלה קובע ד"ר מלאך כי "צריך לחתור להחרבה מוחלטת של השליש הצפוני של הרצועה: עזה, בית לקיא, בית חנון, ג'בליה, כל האיזור הזה – צריכים להתנהג כאילו אין מחר ולדאוג שלא יהיה מחר. זה צריך להשאר בלתי מיושב לעתיד הנראה לעין".

מה האופק המדיני שצפוי לרצועת עזה? 

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
10 חודשים לפני

הכל יפה ונכון אם אפשר לקטן שכמותי לומר הכל תלוי באמונה ומיכאן גם צדקת דרכינו אם נשדר אמונה בשם ובצדקת דרכינו גם הגויים יסכימו איתנו וכל עוד יש סדקים ומריבות נשאר עם דיבורים יפים

שחר
שחר
10 חודשים לפני

זיו, אנחנו לא רוצים את עזה, לא כעיר ולא בהתישבות יהודית, והסיבה היא שמקום כזה צריך להישאר חקוק בזיכרון של עם ישראל ואין להקים ישוב שעשה לנו, לעם ישראל שואה. צריך למחוק את העיר עזה על חורבותיה, הפתרון הוא לא לבנות את העיר מחדש, אין לבנות בתים בעזה, כולם ישנו באוהלים, מי שרוצה לברוח למצרים שיברח ולא יחזור, לא לתת לעם הזה מקום ישוב כי הכל הולך על האדמה, האדמה לא שלהם ולא של אף אחד מכל החושבים בקונספציה, צריך לתת למקום למות על חורבות, וביום שבו כולם יעופו משם, כי אומות העולם ירצו לקחת את ה"מסכנים" האלו אליהם למדינות שלהם.
ברגע שכולם יעופו מכאן יש לחרוש את המקום הזה והקים בו שדות חקלאים ולתת למשפחות הנופלים את הזכאות לחלקות אדמה באזור זה כמינימום לפיצוי מהמדינה.
לזכור ולא לשכוח, רק אם נמחק את העיר הזו ולא ניתן להקים ישוב באזור זה ונקים אנדרטת זיכרון זה הדרך לזכור ולא לשכוח, אסור לבנות את העיר הזו שוב.

בנצי
בנצי
10 חודשים לפני

לכל חייל וחייל. שתפו הלאה את כולם.

דף שלנו חיילי צה"ל
באומץ וגבורה

זכות גדולה נפלה בחלקנו בעת הזו.
ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי “העזתי” אשר מחרף, מנאץ ומגדף אלוקי מערכות ישראל. נערכנו והתכוננו לעת הזו – ואנו מקבלים על עצמנו את המשימה מתוך שליחות וענווה גמורה, ומתוך שאנו מוכנים להסתכן ולמסור את נפשנו על מנת להגן על משפחותינו, על עמנו ועל מולדתנו.

נפעל יחד בנחישות ובעוצמה, יוזמה ותחבולה ונחתור למגע עם האויב. נעשה הכל בכדי לעמוד במשימה על מנת להכרית אויב ולהסיר את האיום מעם ישראל. אצלנו, “לא חוזרים בלי לבצע”.

נפעל ונעשה הכל בכדי להחזיר את בחורינו בשלום, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ובכל העוצמה שתידרש.

עם ישראל סומך עליכם, על כל אחד ואחד מכם, כי תפעלו ברוח זו, רוח של לוחמים ישראלים ההולכים חלוץ לפני המחנה. “הרוח ששמה הוא צבא הגנה לישראל“.

עם ישראל נושא עיניו לשמיים וקורא עמכם: “שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד“. ה’ אלוקי ישראל, היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להלחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך.

בשם כל לוחמי צה”ל ואנשי הבטחון בכל מקום שהם, עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב: “כי ה’ אלוקיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם”, ונאמר אמן.

“יחד ורק יחד ננצח”
עם אחד בלב אחד
עם ישראל חי

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום