Search
Close this search box.

המזרחן אליעזר שרקי מתנגד לקרוא לחמאס נאצים

תפיסה מחשבתית שהשתרשה בישראל משנת 1924 השפיעה עלינו עד ה-7 באוקטובר השנה. המזרחן אליעזר שרקי מנפץ אותה

תגיות

שתפו :

במשך עשרות שנים התפיסה המרכזית הייתה שמלחמה בינינו לערבים קשורה לסכסוך טריטוריאלי. הראיון עם המזרחן אליעזר שרקי מנפץ את התפיסה הזו שהשתרשה בישראל במשך כמאה שנים.

כאשר שרקי נשאל האם יש ערבים טובים, הוא משיב:  "בוודאי שיש ערבים טובים. זה לא גזע אלא תרבות שלמה ולכן יש אנשים שיכולים לשרוד את ההשפעה הזו של התרבות. אני מתנגד לביטוי נאצים כשמדובר בחמאס. זה ממשיך את הטשטוש במושגים. אנחנו בורחים משנת 1924 מההגדרה כעימות דתי בין הצדדים ולכן צריך להתמקד בזה. בשנת 1928 הוקם ארגון האחים המוסלמים. החמאס מסתעף במפורש מהארגון הזה. ב1924 היה כינוס בארץ של ברית שלום והם קבעו כלל גדול: אסור לקרוא לזה סכסוך דתי אלא סכסוך לאומי".

"מאז התחילה הפרדיגמה הזו", ממשיך שרקי, "נמנע מאיתנו להבין מול מה אנחנו עוסקים, מי האויב, מה המניעים והמטרות שלו ולכן אנחנו נופלים כל הזמן כולל באותה נפילה איומה של ה7 באוקטובר. אם הוא סכסוך לאומי הוא פתיר, ואז גם שיפור התנאים הכלכליים מוציאים את העוקץ והם יוכלו לחיות בשלום ושלווה איתנו. הפרדיגמה הזו הורגת אותנו".

"הדברים המזעזעים ביותר שקרו בעוטף עזה הכל כשר באיסלאם, הם לא פועלים בחלל ריק. האיסלאם היא לא מנטליות אלא חוכמה, תיאוריה מסודרת". מסכם שרקי.

מה הקשר בין האפשרות לקנות פתיחת ארון קודש להתמודדות שלנו מול חמאס?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שוקי
שוקי
8 חודשים לפני

אז איך תסבירו שיהודים חיו מאות שנים במדינות מוסלמיות תחת ריבונות מוסלמית בשלום – וכל זאת כאשר במדינות נוצריות השתוללה אנטישמיות עקב כך שנוצרים מאשימים יהודים במות ישו?

גבי
גבי
8 חודשים לפני
הגב ל  שוקי

תחת שלטון מוסלמי! ופה יש לנו שלטון יהודי!
וגם שם היה פרהוד

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום