חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרולין גליק: ״לא מדובר בסיוע הומניטרי״

העיתונאית קרולין גליק מודאגת מהתלות של ישראל בארה"ב, ומיישבת את הדיסוננס בין הנאום הנלהב של ביידן לבין המדיניות האמריקנית בפועל, אשר מסייעת לחמאס

שתפו :

קרולין גליק, עורכת בכירה ב-JNS, מתייחסת למשאיות הנכנסות לעזה בעקבות לחץ אמריקני, ומבהירה כי לא מדובר בסיוע הומניטרי אלא באספקה לחמאס, "זו דרישה אנטי-ישראלית שחותרת תחת מטרות הלחימה".

בפוליטיקה האמריקנית התמיכה בישראל היא עמדה מתבקשת הן מצד הרפובליקנים והן מצד הדמוקרטים ש-75% מהם תומכים בישראל ורואים את הסיוע לה כעת בעדיפות ראשונה ביחסי החוץ. הבעיה היא ש-25% מהדמוקרטים שתומכים בחמאס הם שמנווטים את מדיניות החוץ של ממשל ביידן. "הנאום של הנשיא ביידן מבטא את תמיכת העם האמריקני בישראל, ואילו המדיניות של האספקה לחמאס מבטאת את המדיניות האנטי-ישראלית של הממשל העוין והפרו-איראני", מבהירה גליק.

Photo by Miriam Alster/Flash90

היא מוסיפה כי גם כריכת והתניית הסיוע לאוקראינה בסיוע לישראל הייתה מעשה זדוני של הממשל, משום שכך הוא מכריח את ישראל להתכופף לכל הדרישות העוינות כלפיה אשר פוגעות ביכולתה לנצח.

עוד היא מתייחסת להתפתחות אפשרית של החזית הצפונית, וטוענת כי ההרתעה האמריקנית באיזור יותר חלשה משלנו. הכוחות האמריקניים הותקפו כבר עשרות פעמים על ידי פרוקסי איראניים מתימן, מעיראק ומסוריה ולמרות זאת כמעט אינם מגיבים, "הם אומרים Don"t אבל לא עושים כלום מלבד להגביר את הלחץ על ישראל".

גליק חוששת במיוחד מגורמים ישראליים בהנהגה שהאינסטינקט הראשוני שלהם יהיה לחפש מענה מבחוץ במקום לערוך ספירת מלאי פנימית ולראות כיצד ניתן לצמצם את הסיוע האמריקני.

לסיום, אי אפשר שלא להזכיר את התנהלותה התקיפה של ארה"ב בימים שאחרי אסון מגדלי התאומים. באותה תקופה אף אחד לא פנה אליה בטענות ובבקשות הגנה על בלתי מעורבים. קרולין גליק אינה מופתעת מהיחס השונה שישראל זוכה לו ומזכירה כי "יש עוינות מובנית במערכת הבינלאומית כלפי ישראל, זה לא דבר חדש".

כמו כן, היא מזכירה כי ג'ורג' בוש לא הכיר אז באויב כפי שהוא – אסלאם רדיקלי ג'יהאדיסטי – אלא הגדירו באופן קל יותר כ"טרור". יתרה מזאת, בנאום שנשא באותו הזמן על המאבק בטרור העולמי, הוא הוציא את הטרור הפלסטיני מהמשוואה, אשר קיבל פטור מכיכוב ברשימת האויבים של ארה"ב.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חנן
חנן
6 חודשים לפני

אסור לנו לאפשר לביידן לתעתע בנו, חייב להיות גבול להתערבות האמריקאים אשר עלולה לסכן את חיילינוו החיילים ואת החטופים. תודה לך קרולין שאת חושפת את האמת המסכנת חיים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום