חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המסלול היומי: מפל סער

אביתר ליכטמן מחדש רעיונות מיוחדים לטיולים משפחתיים לחול המועד

שתפו :

 

נחל סער מפריד בין רמת הגולן לחרמון, ו"גשר הידידות" הוא לא מוכר. הסיפור המעניין מאחוריו הוא שאחרי מלחמת ששת הימים הסורים כשהם נסוגים מהרמה הם מפוצצים את הגשר למנוע מכוחות צהל לבוא בעקבותיהם. אחרי המלחמה כשכוחותינו משחררים את רמת הגולן, הם מחליטים לעשות מחווה לכפרים הדרוזים ובונים להם במקום הגשר ההרוס, גשר בין הרמה לשאר חלקי הארץ.

היום נטייל במפל סער ונחל סער. זה מתאים גם למשפחות שאוהבות לרדת מהאוטו ישר למפל וגם למשפחות שאוהבות יותר לטייל ולעשות מסלול. לילדים קטנים ממליץ להגיע למפל רק לתצפית.

איך מגיעים? רושמים בוויז "מפל סער 99", מחנים את האוטו, חוצים את הכביש ואתה במקום. מדד הצפיפות– כל עם ישראל נמצא במקום. חשוב להגיד שזאת תצפית של חמש דקות אז התחלופה והתנועה גבוהות. זהו המפל הכי יפה בארץ וצופים בו מרחוק.

אם רוצים להתרחץ במים, רושמים בוויז "גשר הידידות- עין קניה", ומחנים בחניית עפר ליד הגשר. מדד הצפיפות- למרות שהוא אחד היפים בארץ הוא פחות מטויל. מי שרוצה לעשות מסלול משאיר שני רכבים, אחד בגשר הידידות והשני במפל שנמצא למטה, "מפל סער".

אורך המסלול– מסלול הוא כשלושה וחצי קילומטרים של מים בצבע טורקיז, אבני בזלת מקסימות וההליכה היא לצד המים. בחלק מהמקומות יש לגונות קטנות, צריך לשים לב לזרימה ולהיזהר, אם הזרימה מאפשרת ניתן להיכנס למים. גיל הילדים מומלץ למשפחות עם ילדים מגיל 9 שמורגלים בהליכה. לקטנטנים מומלץ ללכת למפל סער.

השעה המומלצת להגעה היא, רמת הגולן הולכת ונהיית חמה יותר ויותר ולכן מומלץ להתחיל את המסלול בשעות הבוקר, 8-9 בבוקר. וכך יהיה גם מזג אוויר נעים וגם עם ישראל לא נמצא בהמוניו.

זמן המסלול הוא בין שעתיים לארבע שעות, מסלול קלאסי, ונופים מדהימים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום